شناسهٔ خبر: 37773725 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

دکتر حسینی عنوان کرد

استاندارد سازی وسایل و تجهیزات آموزشی دانش آموزان استثنایی با کمک صنایع آموزشی ایران

معاون وزبر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با تمرکز بر ساخت وسایل آموزشی و کمک آموزشی دانش آموزان با نیاز ویژه می توان در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استثنایی کمک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دکتر سید جواد حسینی در بازدید از سازمان صنایع آموزشی کشور گفت: تفاهم نامه ای در بخش فضاها و استانداردها توسط سازمان با همکاری سازمان نوسازی تدوین می شود.

دکتر حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشستی با شرکت صنایع آموزشی ایرانی بیان داشت: استاندارد سازی فضا و تجهیزات و استاندارد سازی وسایل و تکنولوژی آموزشی و کمک آموزشی در کنار استاندارد سازی محتوای کتب درسی از جمله مولفه ها و الزامات ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش و توانبخشی دانش آموزان بویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
دکتر حسینی تصریح کرد : شرکت صنایع آموزشی ایران با سابقه ی ۴۵ ساله و با وجود ۱۶ کارگاه باید نگاه خود را از وضعیت خرید بازرگانی به شرکت استاندارد ساز تغییر دهد.
وی افزود: این شرکت که زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است باید به شرکت اصلی تامین تجهیز وسایل آموزشی و کمک آموزشی به وزارت آموزش و پرورش کمک کند.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرروش کودکان با نیاز های ویژه بر اساس نظریه امتداد نقش این شرکت هم در تامین تجهیزات آموزش مثل میز،نیمکت و وایت برد به شکل مناسب سازی شده از اهمیت زیادی برخوردار است
دکتر حسینی ادامه داد: از آن مهمتر ضرورت تامین و مناسب سازی شده وسایل و تکنولوژی آموزش برای دانش آموزان استثنایی بیشتر است چون وسایل آموزشی برای دانش آموزان عادی نقش تقویت حواس آنها را در یادگیری ایفاء می کند ولی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه به جای حواس می نشیند، مثلا ساخت دستگاه پرکینز و یا نوت تیکر به جای چشم دانش آموزان با آسیب بینایی ایفای نقش می کنند و از این منظر حساسیت و اهمیت این موضوع را دوچندان می شود.
وی افزود: این شرکت می تواند در راستای طرح « فور اجکیشن» اولا نیاز سنجی وسایل آموزشی و کمک آموزشی و ثانیا تولید و ساخت آنها نقش مهمتر را ایفا نماید.
دکتر حسینی بیان کرد: دپارتمان بازی این شرکت از حیث پژوهش برای انوع وسایل بازی و خصوصا ایجاد پارک بازی و نیز تجهیز اتاق های بازی و نیز آموزش همراه با بازی نقش بارزی را ایفا نماید.
دکتر حسینی گفت: ما در مدارس استثنایی سه فضای اتاق بازی، سالن های ورزشی دورن مدرسه ای و کارگاه های فنی – حرفه ای را باید تجیهز کنیم، که تجیهز وسایل و این اتقاها در حوزه کار شرکت صنایع ایران است.
وی افزود: تا کنون دو لوح برای خط بریل این شرکت برای سازمان به انجام رسانده است در عین حال لوح علایم زبان انگلیسی، منشور چرخان بریل، قالب گردونه بریل و اشکال متقارن، ساخت دستگاه پرکینز برای نابینایان تولید و ساخت کیت های آموزشی، تجیهزات اتاق برای طیف اتیسم و تجهیزات توانبخشی از محور های مهمی است که برای ساخت و تولید آنها این شرکت بیش از پیش می تواند فعال باشد.
دکتر حسینی تاکید کرد: ما از مسئولین شرکت صنایع ایران چند تفاهم نامه داریم اول تمام وسایل آموزشی و کمک آموزشی که سازمان استثنایی نیاز دارد و وسایل و تجیهزاتی که موجود دارید و وسایلی که می توانید تولید و توزیع کنید را مشخص می کنیم تا جهت استفاده و خرید آنها اقدام کنیم و دوم تسهیلات ویژه ای که برای خرید وسایل به مدارس استثنایی در نظر می گیرد و سوم با استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بانکها به جهت وامهای قرض الحسنه برای خرید این وسایل با کمک بانکها حرکت کنیم و چهارم برای خدمات پس از فروش اقدامات جدی مورد نظر قرار گیرد تا ان شاا.. در قالب یک تفاهم نامه جامع سرفصل جدی تری را برای همکاری در چشم انداز پیش رو ترسیم شود.

 

 

 

نظر شما