شناسهٔ خبر: 37773222 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

وعده محیط زیستی آدیداس به خریداران؛ تا سال ۲۰۲۴ کل کفش‌ها از مواد بازیافتی تولید می‌شوند

انتخاب

غول تولید کننده لباس ورزشی جهان؛ آدیداس اعلام کرد: بیش از نیمی از پلی استر مورد استفاده در محصولات خود را از مواد بازیافتی از جمله میلیون‌ها کفش ساخته شده از زباله‌های پلاستیکی طراحی کرده است.

صاحب‌خبر -
این شرکت در بیانیه‌ای گفت: "در سال ۲۰۲۰، سهم پلی استر بازیافت شده در محصولات آدیداس "برای اولین بار از ۵۰ درصد عبور خواهد کرد؛ و تا سال ۲۰۲۴، آدیداس "متعهد به استفاده از پلی استر بازیافت شده" در کل کفش، لباس و موارد دیگر مانند کیف و محافظ ساق پا است. "

این شرکت همچنین گفت که هدف آن‌ها بازیافت ۱۵ تا ۲۰ میلیون جفت کفش در سال ۲۰۲۰ با استفاده از زباله‌های پلاستیکی جمع آوری شده "از سواحل و مناطق ساحلی" است. این گروه در سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون جفت از این قبیل را فروخته است. گرچه این میزان هنوز هم تنها بخشی از بیش از ۴۰۰ میلیون جفت کفشی است که سالانه در آدیداس تولید می‌شود.

آدیداس گفت که این شرکت متعهد به مقابله با معضل زباله‌های پلاستیکی "برای جلوگیری از آلودگی اقیانوس‌های جهان" است. نخستین کفش این شرکت که کاملاً از مواد بازیافت شده ساخته شده است، "Futurecraft Loop"، است که قرار است در سال ۲۰۲۱ وارد فروشگاه‌ها شود.

شرکت آدیداس از سال ۲۰۱۵، با سازمان محیط زیست پارلی در سطح اقیانوس‌ها در طیف وسیعی از محصولات، از جمله پیراهن‌های فوتبال برای باشگاه‌های بزرگی مانند رئال مادرید و بایرن مونیخ همکاری داشته است.

نظر شما