شناسهٔ خبر: 37773085 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

غفارزاده:

دانشگاه باید خود را از تعاریف غربی خلاص کند

رئیس دانشکده پدافند غیرعامل دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: تغییر جهادی نیاز امروز مراکز علمی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رضا غفارزاده در مراسم نشست تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم و فناوری‌های نوین که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از ناامید شدن جوانان جلوگیری کرده و آینده پیشرفت علمی کشور را بیمه ساخت.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم از این گونه نشست‌ها به تعدد در کشور برگزار شود و حقیقت هدف گام دوم انقلاب اسلامی به‌ویژه در زمینه علم و فناوری برای همه دانشجویان و اساتید کشور روشن شود.

رئیس دانشکده پدافند غیرعامل دانشگاه جامع امام حسین(ع) بیان کرد: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی شاخصه‌هایی هستند که رهبر انقلاب به زیبایی آن‌ها را زمینه‌ساز تعالی کشور در تمام زمینه‌ها دانسته‌اند.

غفارزاده عنوان کرد: مشکل آمریکا و ابرقدرت‌های دنیا با ما این است که ما نظام انقلابی هستیم و می‌خواهیم کشورهای اطراف خود را تحت تأثیر قرار دهیم و برای آن‌ها الگو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید اصل «ما می‌توانیم» را مد نظر داشته باشیم زیرا هرگونه ناامیدی کمک مستقیم به دشمن است. قطعا ما با علم و فناوری بومی حرفی برای گفتن در جهان داریم.

رئیس دانشکده پدافند غیرعامل دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: متأسفانه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور هم‌اکنون اسیر تعاریف و شاخصه‌های غربی است و برای تغییر و گام برداشتن در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری باید جهادی عمل کرد.

انتهای پیام/۴۱۴۴/4112/

نظر شما