شناسهٔ خبر: 37772787 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

در سفر وزير آموزش‌وپرورش به سوريه انجام شد؛

افتتاح پروژه STEM با حضور وزراي آموزش‌وپرورش سوريه و ايران

با حضور وزراي آموزش‌وپرورش سوريه و جمهوري اسلامي ايران پروژه STEM در راستاي به‌کارگیری از توانمندي و ظرفيت دانش آموزان استعدادهاي درخشان سوري افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجي ميرزايي در سفر دو روزه خود به سوريه ظهر امروز به همراه وزير آموزش جمهوري سوريه پروژه STEM را در شهر دمشق افتتاح كردند. اين پروژه مربوط به دانش آموزان استعدادهاي درخشان كشور سوريه است و هدف آن شناسايي  ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان در عرصه‌های مختلف است.

بر اساس اين پروژه کتاب‌های درسي متحول می‌شوند و در آينده نزديك کتاب‌های درسي جديد و نظام آموزشي سوريه بر اساس پروژه STEM  طراحي خواهد شد.

پروژه STEM با همكاري كارشناسان و انديشمندان وزارت آموزش سوريه، متخصصان وزارت ارتباطات و بخش‌های مختلف اين كشور صورت گرفته است و دانش آموزان برجسته حوزه‌های علوم رياضي و هنرمندان سوريه در اين پروژه فعال هستند.

هدف پروژه STEM، آموزش لذت‌بخش و مطلوب براي دانش آموزان است و اين پروژه با بازی‌های ساده شروع می‌شود و گام‌به‌گام دانش آموزان را وارد مراحل دشوارتر می‌کند و قرار است تا جایزه‌ای سالانه به معلمان و دانش‌آموزان موفقي كه اختراعي در قالب پروژه ارائه كنند، اهدا شود.

 در اين مراسم وزير آموزش‌وپرورش ایران اعلام آمادگي كرد تا در اهداي جايزه به يك دانش‌آموز و معلم موفق سوري مشاركت كند.

حاجي ميرزايي در اين مراسم گفت: مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش آماده كردن افراد براي زيستن، همزيستي و مهارت ارتباط برقرار كردن با محيط و ديگران است.

وي افزود: ما بايد دانش آموزان را آماده كنيم تا از حقوق خود دفاع كنند تا بر روي پاي خود بايستند و عضوموثري در جامعه باشند لذا بايد مدارس را زنده نگه‌داریم و ديوارهاي بين جامعه و مدرسه را برداريم.

نظر شما