شناسهٔ خبر: 37772335 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: فساد ساماندهی‌شده در سمنان وجود ندارد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با بیان اینکه بی‌تردید تخلف و فساد جزیی در استان وجود دارد که با متخلف طبق قانون برخورد می‌شود، گفت: فساد ساماندهی‌شده در استان سمنان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در آیین معرفی مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان، با اشاره به ضرورت حفاظت از بیت المال و مدیران توسط دستگاه‌های نظارتی، ابراز داشت: تخریب مدیران دولتی رویه ای ناپسند است و در استان سمنان وجود ندارد. 

وی اضافه کرد: نوع نگرش مدیران دستگاه نظارتی در ارتقای جایگاه اداری استان سمنان در کشور نقشی مهم دارد. 

استاندار سمنان بیان کرد: یکی از اقدامات مدیران دستگاه‌های نظارتی، رصد و پردازش عملکرد دستگاه‌های اجرایی است، چرا که بدون نظارت، تضمینی برای موفقیت در کارهای دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی کشور ، دارای نظام نظارتی هستند و قوه قضائیه و قوه مقننه با رهیافت‌های اصولی بر کار و عملکرد دستگاه‌های اجرایی و قوه مجریه نظارت دارند.

استاندار سمنان با تاکید بر تقویت نظارت‌های درونی در دستگاه‌ها گفت : در کنار این نظارت‌های درونی ، دستگاه‌ها و دیگر سازمانهای مسئول نیز باید بر عملکردهای مالی و رهیافت‌ها نظارت کنند.

آشناگر با اشاره به نظارت‌های دیوان محاسبات کشور بر امور مالی، بودجه و انحراف بودجه‌ای دستگاه های اجرایی خاطر نشان کرد: هدف از اینگونه نظارت‌ها ، خدمات‌رسانی مطلوب به مردم است و ارائه آن به معنای اطلاع موثق از انجام امور در شکل قانونی است .

آشناگر با تاکید بر لزوم اتخاذ تصمیم و رویکردها بر مبنای قانون ابراز داشت: قوانین بدون پیچیدگی و کلیّت ، موجب شفافیت امور و جلوگیری از ابهام در اجرای آن می گردد .

وی تصریح کرد: وضع کنندگان قانون درک اصولی برای وضع قانون داشته باشند و اگر برداشت کلی از قانون نشود، بخش قابل توجهی از نظارت‌ها و دغدغه‌های بخش‌های نظارتی کاهش می یابد.

آشناگر اضافه کرد: دیده‌بانی و نظارت بر عملکرد مسئولان نعمت است که این امر در سلامت کار ، تاثیر شایانی دارد.

استاندار سمنان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان  از دستگاه‌های برتر در جلب رضایتمندی مردم هستند و بخشی از این مهم مرهون اعمال نظارت‌ها است که موجب اصلاح بسیاری از رویه های نادرست شده است .

مدیران نظارتی به فکر مچ‌گیری نباشند

استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت شفاف سازی در عملکرد دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: مدیران نظارتی به فکر مچ گیری نباشند .

آشناگر ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی به فکر یاری گری و دست گیری باشند و نه مچ گیری.

استاندار سمنان تصریح کرد: نظارت های پیچیده منجر به محدودیت اقدامات مدیران شده و تنها راه برون رفت از این مشکل وضع قوانین شفاف همراه با نظارت راهبردی و اصولی برای جلوگیری از تخلف است .

آشناگر با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام مالی موسسه‌ها، دستگاه‌ها و شرکت‌های مختلف، یادآور شد: در شرایط جدید، اعتبارهای مالی و تخصیص‌ها قدری محدود است و لازم است تا مدیران نظارتی کشور به گونه ای اقدام کنند که مانعی برای مدیران با قدرت جسارت پیش نیاید، چرا که خطرپذیری مدیران می تواند موجب رفع بسیاری از مشکلات و مصائب کشور باشد. 

نظر شما