شناسهٔ خبر: 37772275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ اروپا را به اعمال تعرفه بر خودرو تهدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتی که توافق تجاری با اتحادیه اروپا حاصل نشود، تعرفه ۲۵ درصدی بر خودرو اعمال خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز بار دیگر تهدید‌های خود درباره اتحادیه اروپا را تکرار کرد و گفت چنانچه مذاکرات تجاری پیشرفتی نداشته باشد تعرفه‌های سنگینی را بر تولیدات خودروی اتحادیه اروپا اعمال خواهد کرد.

او در حاشیه پنجاهمین نشست سالانه مجمع اقتصادی جهان در داووس سوئیس به فاکس نیوز گفت: «اتحادیه اروپا از هر کسی دیگری برای تجارت سخت‌تر است. آن‌ها سال‌های زیادی است که از کشور ما سود برده‌اند.»

او در ادامه تاکید کرد: «سرانجام، این کار بسیار آسان خواهد شد، چون اگر نتوانیم به توافق برسیم، باید بر خودرو‌های آن‌ها ۲۵ درصد تعرفه اعمال کنیم.»

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز امروز هشدار داد چنانچه اروپایی‌ها بر مالیات دیجیتال که بیشتر غول‌های فن‌آوری آمریکایی مانند گوگل، اپل، فیس‌بوک و آمازون را هدف قرار داده پافشاری کنند واشنگتن هم بر صادرات خودروی اتحادیه اروپا مالیات خواهد بست. او در داووس گفت: «اگر مردم (اروپایی‌ها) بخواهند به دلخواه بر کمپانی‌های دیجیتال ما مالیات ببندند ما هم مالیات دلخواه بر شرکت‌های خودروسازی آن‌ها اعمال می‌کنیم.»

ترامپ روز گذشته با «اورزولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا دیدار کرد و در خصوص معاملات تجاری گفت‌وگو‌هایی صورت گرفت و هر دو نسبت به مذاکرات آینده ابراز خوشبینی کردند.

دولت ترامپ مدت‌هاست که اتحادیه اروپا را به شیوه‌های تجارت ناعادلانه متهم می‌سازد و با متحدان فرامنطقه‌ای خود بر سر یارانه‌های دولتی که به تولیدکنندگان‌شان می‌دهند درگیر شده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این تهدید ترامپ در توئیتی خطاب به سه کشور اروپایی که با حمایت از آمریکا به امید رهایی از فشار‌های تجاری ترامپ اقدامی عملی در خصوص برجام انجام ندادند و در نهایت اعلام کردند مکانیسم ماشه را در برجام فعال می‌کنند نوشت: «متاسفانه به شما گفته بودم که وقتی هفته گذشته تروئیکای اروپا بقایای برجام را فروخت تا از تعرفه‌های ترامپ در امان باشد، هشدار دادم که این کار فقط موجب تشدید شدن اشتهای او خواهد شد. پس از فروختن اتحاد و از دست دادن جایگاه اخلاقی/قانونی‌شان تعرفه‌ای دیگر (آن‌ها را) تهدید می‌کند. اتحادیه اروپا در نشان دادن اقتدار خود، می‌بایست بهتر عمل می‌کرد.»

انتهای پیام/

نظر شما