شناسهٔ خبر: 37772221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سامانه بارشی جدید از فردا در آذربایجان‌شرقی فعال می‌شود

نقشه های هواشناسی بیانگر ورود سامانه ناپایدار جوی از عصر فردا پنجشنبه به آذربایجان شرقی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: با فعالیت این سامانه ، در کلیه نواحی استان شاهد بارش برف و کاهش دما خواهیم بود که یخبندان، مه گرفتگی، و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی استان دور از انتظار نیست.

با ورود این سامانه که تا اواسط هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود ، دما به صورت محسوس از 5 تا 8 درجه از کاهش می‌یابد.

به هم استانی‌ها توصیه شده است ضمن رعایت صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی و همچنین رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی، اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی به عمل آورند.

گفتنی است آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به‌حساب می‌آید.

آب‌وهوای این استان به‌طور کلی سرد و خشک است ولی به‌علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متأثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب‌غربی، رشته‌کوه‌های قره‌داغ در شمال، رشته‌کوه‌های تخت‌سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب‌شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/115/ش

نظر شما