شناسهٔ خبر: 37772138 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امکان ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان مرکزی وجود دارد

ساوه - ایرنا - استاندار مرکزی گفت:‌ مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌های اقتصادی، زمینه ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در این استان را تا ۲ سال آینده فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

«سید علی آقازاده» روز چهارشنبه در جریان سفر به ساوه و دیدار با فعالان سرمایه‌گذاری خارجی در اتاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال تاکنون با تلاش‌های انجام شده، یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار سرمایه از کشورهای خارجی در این استان، جذب شده است.

وی افزود: این حجم از سرمایه گذاری در یکسال، بعد از انقلاب تاکنون در استان مرکزی سابقه نداشته و اهمیت آن زمانی مشخص می شود که درک شود کشورمان درگیر شدیدترین تحریم ها از سوی دشمنان است.

به گفته استاندار مرکزی، ۳۰۰ میلیون دلار از سرمایه های خارجی جذب شده سهم شهرستان ساوه است که در قالب ۲۷ طرح اقتصادی و تولیدی عملیاتی می‌شود

استاندار مرکزی گفت: تلاش های وزارت اقتصاد و دارایی، فعالان اقتصادی بخش خصوصی و مسوولان در معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و استان مرکزی به طرف های خارجی و تشویق آنها به حضور در کشور، غیرقابل انکار است.

آقازاده، برگزاری نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی را عاملی مهم در افزایش هرچه بیشتر توسعه اقتصادی در استان مرکزی و تقویت تولید و اشتغال عنوان کرد.

 معاون وزیر اقتصاد، استاندار مرکزی و جمعی از مسوولان از ۲ واحد تولیدی، صنعتی فعال در شهر صنعتی کاوه بازدید کردند.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

شهرستان ساوه با بهره مندی از چهار شهر، ناحیه صنعتی و بیش از ۵۵۰ واحد تولیدی از قطب های صنعت کشور محسوب می‌شود.

نظر شما