شناسهٔ خبر: 37772005 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمول جالب عربستان برای المپیکی شدن با جوان‌ترین مربی جام

تهران- ایرنا- عربستان با سرمربی بومی و جوان خود بعد از ۲۴ سال به بازی‌های المپیک راه پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

تیم فوتبال امید عربستان موفق شد بعد از ۲۴ سال و پس از المپیک ۱۹۹۶ آتالانتای آمریکا مجوز حضور در این رویداد مهم را کسب کند. تیمی که بدون هیچ بازیکن لژیونری و با یک فرمول جالب با هدایت جوان‌ترین مربی جام یعنی سعد الشهری دست به این کار تاریخی زد.

عربستان در این دوره از مسابقات در گروه دوم که مانند گروه ایران سخت بود با ژاپن، قطر و سوریه هم‌گروه شد. آنها در این گروه با هفت امتیاز صدرنشین شدند ودر دور یک چهارم نهایی به مصاف تایلندِ میزبان رفتند. با پیروزی یک بر صفر راهی نیمه‌نهایی شدند و امروز نیز با شکست ازبکستان به فینال رسیدند و صعود خود به المپیک را قطعی کردند.

عربستان در این جام تا به اینجا پنج گل زده و تنها یک گل خورده است. تمام دیدارهای این تیم در نیمه اول بدون گل شده است. با این حال آنها به جز دیدار با قطر که به تساوی بدون گل رسیدند؛ در الباقی مسابقات با گل‌هایی که از دقیقه ۷۸ به بعد به ثمر رساندند؛ برتری را مال خود کردند. عربستان در این جام در دقایق ۴۸، ۷۸، ۸۰، ۸۷ و ۸۸ به گل رسیده است. آنها تنها مقابل ژاپن گل خوردند.

اما سرمربی عربستان کیست؟ هافبک بازنشسته فوتبال عربستان که از سال ۲۰۱۷ در جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌ها با تیم عربستان به همه شناسانده شد. او توانست آن تیم را به مرحله یک هشتم نهایی برساند. تیمی که از سنگال باخت اما اکوادور را شکست داد و مقابل آمریکا به تساوی رسید. با این حال در یک هشتم به اروگوئه باختند و از جام حذف شدند. مدتی الشهری سرمربی الاتفاق شد و مجددا هدایت تیم زیر ۲۳ سال عربستان را به عهده گرفت. با این تیم به بازی‌های آسیایی جاکارتا رفت و مقابل ایران هم به تساوی دست پیدا کردند. آن تیم و سرمربی جوانش رها نشدند و حالا پاسخ گرفتند. شهری که چند روز پیش ۴۰ ساله شد حالا طلسم ۲۴ ساله المپیک نرفتن کشورش را شکست.

نظر شما