شناسهٔ خبر: 37771449 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گزارش/

کاهش شدید دما در سراسر کشور / تلاش همگانی برای مقابله با سرمایی سخت

با اعلام خبر ورود سامانه برودتی جدید به کشور، تمام دستگاه‌های خدمت رسان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

سرمایی کم یابقه در انتظار کشور/ بسیج شدن کشور برای مقابله با سرمابه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هشدارهای هواشناسی چند روزی با نتایج مشهود در تصاویر ماهواره ای، خبر از ورود جبهه هوای سردی به کشور می دهند. سرمایی که گفته می شود تا حدودی نسبت به سال های آینده شدت بیشتری دارد.

سرمایی که چند روزیست نمایه هایی  از آمدنش به کشور را به رخ شهرهای مختلف ایران کشیده است، بارش های شدید برفی و همچنین میزان قابل توجهی بارش باران در استان های شمالی و جنوبی کشور از جمله مواردی است که مردم را از آمدن هوای سرد هراسناک نکرده است.

 

تلاش همگانی برای مقابله با سرمایی سخت /

۱۸.۱ میلیون خانوار شهری و ۴/۶ خانوار روستایی مشترکان حوزه گاز هستند

مشایخی  معاون امور برنامه ریزی و پشتیبانی مدیریت گازرسانی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمادگی شرکت ملی گاز در زمان ورود جبهه هوای سرد به کشور، گفت: با تمهیدات و سیاست های اعمالی توسط شرکت ملی گاز نوید بخش مقابله با سرمای هواست.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11240814" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7219145/11240814?width=400&height=300"></script></div>
وی افزود: در بخش تولید، انتقال و توزیع همچنان همه همکاران منسجم پای کار هستند تا بتوانند گاز را از مبادی تولید به مبادی مصرف برسانند. طبق پیش بینی هواشناسی جبهه هوای سرد همچنان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تا هفته‌ی بعد ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: در بخش شهری ۱۸.۱ میلیون خانوار شهری داریم و در بخش روستایی ۴/۶ خانوار روستایی داریم که وظیفه خود می‌دانیم غیر از خانوار روستایی و شهری به بخش‌های صنعتی تولیدی و نیروگاهی هم گاز را انتقال دهیم. با توجه به جبهه هوای سرد از هموطنان انتظار داریم رعایت الگوی مصرف را در نظر داشته باشند.

او بیان کرد: به خصوص اینکه از گرم کردن فضا‌هایی که به آن نیاز ندارند جدا خود داری کنند. در صورتی که این همکاری با ما ادامه داشته باشد قطعا هیچ مشکلی در انتقال گاز و توزیع آن به مبادی مصرف پیش نخواهد آمد؛ می‎توانیم وعده دهیم  تا به کمک مشترکان از جبهه هوای سرد عبور کنیم.
 
تلاش همگانی برای مقابله با سرمایی سخت /

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی با ورود جبهه سرد به کشور تمهیدات لازم با وزارت نفت برای تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها و همچنین سایر سوخت‌های جایگزین به عمل آمده و تدابیر لازم از پیش تعیین شده که شرایط را برای هفته آینده آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی داشته باشیم.

او بیان کرد: صنعت برق با بیش از ۲ هزار گروه عملیاتی که در سراسر کشور آمادگی لازم را برای مقابله با سامانه برودتی دارد و پیش بینی‌های لازم را انجام داده است تا اختلالی برای تامین برق مردم و ارائه خدمات پیش نیاید. همه این‌ها پیش بینی شده که در صورتی که بارش‌ها یا اینکه خطراتی شبکه برق را دنبال کند ما آمادگی لازم داریم گروه‌های عملیاتمان و بخش‌های تعمیراتمان این آمادگی را دارند که آن‌ها را به سرعت مرتفع کنند تا ارائه خدمات متوقف نشود.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11240788" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7219145/11240788?width=400&height=300"></script></div>

توزیع نفت سفید و توزیع LPG در زمستان مورد نیاز روستائیان و عشایر

کرامت ویس کرمی مدیر امور برنامه ریزی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: با توجه به رسالت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران که همانا تامین و توزیع سوخت در اقصی نقاط کشور است، در همه فصول ما مطابق با برنامه ریزی‌هایی که به صورت منسجم و منظم چه به صورت سالیانه، ماهیانه و روزانه انجام می دهیم.

او ادامه داد: فرآورده‌های نفتی مورد نیاز مصرف کنندگان در همه بخش‌ها را از مبادی تولید دریافت در انبارهای ذخیره سازی در سراسر کشور ذخیره سازی و نگهداری می‌شوند تا بر مبنای برنامه‌هایی که متناسب با نیاز مصرف کنندگان است کار تامین و توزیع سوخت را به صورت شبانه روزی انجام می‌دهیم.

ویس کرمی گفت: در ایام فصل سرد سال که مصادف است با افزایش مصرف برخی از فرآورده‌های نفتی مثل نفت سفید و گاز مایع که مورد نیاز روستائیان و عشایر و مصرف کنندگانی است که به نوعی به گاز طبیعی شهری دسترسی ندارند، کار ذخیره سازی و تامین این‌ها هم انجام می‌گیرد. در فصول گرم سال ذخیره نفت سفید را در انبار‌های نفت افزایش پیدا می‌‎کند، در فروشندگی‌های روستایی که در زمستان و فصل سرد سال امکان تردد نفتکش وجود ندارد یا اصطلاحا صعب العبور هستند ذخیره سازی در فروشندگی‌های روستایی را در بحث نفت سفید انجام می‌دهیم و بر مبنای برنامه ریزی‌های که در مناطق ۳۷ گانه شرکت انجام می‌گیرد بر مبنای موقعیت اقلیمی و شرایط فصلی هر محل میزان سهمیه هر خانوار نفت سفید سوز مشخص می‌شود.

مدیر امور برنامه ریزی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ادامه داد: از طریق فروشندگان روستایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و برنامه ریزی و تامین هم به نحوی بوده که تا کنون در زمینه توزیع نفت سفید و توزیع LPG در زمستان مورد نیاز روستائیان و عشایر  هیچ مشکلی وجود نداشته

او تصریح کرد: در روزهای آتی هم با توجه به اعلام نظر هواشناسی مبنی بر ورود جبهه هوای سرد به کشور تمهیدات اندیشیده شده که بتوانیم سوخت مورد نیاز مردم را تامین کنیم و امید داریم که انشاءالله مشکلی هم در این زمینه به وجود نخواهد آمد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11240779" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7219145/11240779?width=400&height=300"></script></div>

هوای پایتخت به منفی ۴ درجه می‌رسد/ ورود سامانه هوای سرد به کشور

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای کشور، گفت: سامانه‌ای که قرار بود عصر امروز کشور را دربربگیرد که زودتر وارد شده به طوری که نوار غربی کشور را در بر گرفته است  و در حال حاضر  در کرمانشاه بارش برف و باران گزارش شده است.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این سامانه زیاد سرد نیست ولی از امشب در کشور بارش‌ها به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف گزارش شده است، به طوری که  هسته‌‌ بارندگی‌ها استان‌های چهار محال و بختیاری، لرستان، شمال و شرق خوزستان در کرمانشاه و در بخش‌هایی از شمال ایلام، کهکیلویه و بویر احمد در این مناطق بارش به صورت برف گزارش شده است.

اصغری اضافه کرد: استان‌هایی مانند همدان، مرکزی، کردستان بارندگی‌ها آغاز شده اما در شهرهایی مثل تهران، کرج، اراک و اصفهان هوای آلوده گزارش شده که توصیه می‌شود افراد آسیب پذیر در این هوا تردد نکنند.

او در ادامه با اشاره به بارندگی‌ها در کشور گفت: این سامانه‌هایی که صبح امروز وارد کشور شده در جنوب کشور در استان‌هایی مانند کرمان، هرمزگان، شمال سیستان فعال است به طوری که بارندگی‌ها از عصر جمعه همراه با هوای سرد و کاهش دما گزارش شده است.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: از بامداد شنبه و یکشنبه هفته آینده هوایی سرد در کشور‌ها حاکم است به صورتی که رکورد تهران از اول مهر ۹۸ زده می‌شود و احتمال دارد این هوا به منفی ۴ درجه زیر صفر هم برسد و اغلب بارندگی‌ها به صورت برف همراه است.

جبهه ای عظیم با ورود به قسمت آسیایی، سرما را به همراه خود به ارمغان می آورد و به نظر می رسد با ورود این میزان از سرمایی که بنا به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه محیط زیست در سال های اخیر کم سابقه است، مردم نیز باید برای گذر از این جریان سخت توصیه های ایمنی را از طریق دستگاه های متولی در امر هواشناسی، جدی گرفته و مواردی نظیر مراقبت از لوله های آب را در دستور کار خود قرار دهند.

 
انتهای پیام/

نظر شما