شناسهٔ خبر: 37771291 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش ایرنا از فروش فیلم‌ها؛

یک کمدی در صدر سه کمدی در تعقیب

تهران- ایرنا- این هفته در میان ۵ فیلم پرفروش صدر گیشه همچنان مطرب در صدر گیشه جا خوش کرده و سه فیلم کمدی در تعقیب این فیلم قرار دارند.

صاحب‌خبر -

این هفته بررسی گزارش فروش فیلم‌های در مقایسه با هفته گذشته تنها یک تغییر و جابه‌جایی فیلم دوم و سوم را در پی داشته است.

فیلم سینمایی جهان با من برقص این هفته با اختلاف اندک توانست از زیر نظر پیشی بگیرد و در رده دوم پرفروش ها قرار گیرد.

فیلم سینمایی مطرب هم همچنان مانند ۱۰ هفته گذشته صدر گیشه را قرق کرده اما این هفته با اختلاف اندک نسبت به فیلم دوم در صدر گیشه قرار گرفته است.

البته هر چند ۵ فیلم صدر گیشه در مقایسه با هفته گذشته دست نخورده باقی ماندند اما همین فیلم‌ها هم در مقایسه با هفته گذشته با رشد قابل توجهی در فروش مواجه شدند.

انیمیشن بنیامین تنها نماینده این روزهای سینمای کودک نیز در مکان پنجم پرفروش‌ها چند هفته‌ای است که به روال گذشته جا خوش کرده است.

اما در بررسی میزان فروش ۵ فیلم برتر هفته همچنان مطرب در صدر گیشه قرار دارد. این فیلم در یازدهمین هفته نمایش خود ۱ میلیارد و ۲۵۲ میلیون تومان فروخت و در رده نخست پرفروش‌های هفته باقی ماند.

این فیلم در مجموع ۱۱ هفته نمایش در ۱۶۹ سال سینما ۳۴ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان فروخته است.

فیلم سینمایی مطرب داستان یک خواننده پیش از انقلاب (پرویز پرستویی) است که پس از وقوع انقلاب اسلامی از کار بی‌کار می‌شود و شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد تا اینکه فرصتی پیش می‌آید تا در ترکیه کنسرتی اجرا کند و...

پرویز پرستویی در نقش ابراهیم، الناز شاکردوست در نقش زیبا، محسن کیایی در نقش فواد و مهران احمدی در نقش مارشال در مطرب بازی کرده‌اند.

اما فیلم سینمایی جهان با من برقص! نخستین فیلم سینمایی بلند سروش صحت نیز در سومین هفته نمایش خود یک میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان فروخت و به رده دوم پرفروش‌های این هفته صعود کرد.

این فیلم در مجموع سه هفته نمایش در ۱۳۸ سالن سینما ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان فروخته است.

علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی، بهروز توکلی بازیگران‌ جهان با من برقص! هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دوستان جهانگیز برای آخرین تولد او دورهم جمع شده‌اند. این موقعیت موجب می‌شود آن‌ها درباره زندگی و خودشان فکر کنند.

فیلم سینمایی زیرنظر به کارگردانی مجید صالحی نیز در چهارمین هفته نمایش خود یک میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان فروخت تا در رده سوم جدول پرفروش‌های هفتگی قرار گیرد.

این فیلم که تماشای آن برای افراد زیر ۱۵سال توصیه نشده و سینماهای حوزه هنری نیز از نمایش آن خودداری کرده‌اند در حال حاضر در ۱۵۶ سالن سینما در حال نمایش است.

زیر نظر در مجموع ۴ هفته نمایش ۵ میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان فروخته است.

در این فیلم بازیگرانی چون رضا عطاران، امیر جعفری، آزاده صمدی، مهران احمدی،  رضا پرستش، سروش جمشیدی، علیرضا استادی، امیر نوری، سیاوش مفیدی،  سیدعلی صالحی،  مصطفی راد، عباس جمشیدی فر و سامیه لک ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان زیر نظر آمده است: خانم ها! آقایان! مراقب باشید؛ همه جا زیر نظر است!

چشم و گوش بسته نیز این هفته ۵۲۸ میلیون تومان فروخته تا این فیلم نیز در یازدهمین هفته در رده چهارم جدول پرفروش‌های قرار گیرد.

این فیلم در مجموع  ۱۱ هفته نمایش در ۱۰۷ سالن سینما ۱۰ میلیارد و ۹۶۴ میلیون تومان فروخته است.

امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، پوریا پورسرخ،  مانی حقیقی و محمدرضا صولتی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم روایت مردی است که توسط یک زن تبهکار کُشته می‌شود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت می‌کنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آنها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند...

فیلم انیمیشن سینمایی بنیامین نیز در یازدهمین هفته نمایش خود توانست در جمع ۵ فیلم پرفروش باقی بماند و ۳۵۱ میلیون تومان فروش کند.

این فیلم انیمیشن در مجموع ۱۱ هفته اکران در ۱۵۰ سالن سینما در مجموع ۴ میلیارد و ۵۶ میلیون تومان فروخته است.

در خلاصه داستان انیمیشن سینمایی بنیامین آمده است: خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر...

گویندگان این انیمیشن هنرمندانی چون چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری، مریم شیرزاد، تینا هاشمی و آرزو آفری هستند.

نظر شما