شناسهٔ خبر: 37771029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۰ پروژه کشاورزی دهه فجر در کرمانشاه افتتاح می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: ۹۰ پروژه کشاورزی با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۸۲۰ نفر در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

نوربخش حاتمی روز چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه روستایی و عشایری دهه فجر انقلاب اسلامی استان در دفتر امام جمعه کرمانشاه، افزود: اکنون حدود یک میلیون نفر از مردم استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند که این مهم نشان از اهمیت پرداختن به مقوله کشاورزی است.

او همچنین به توفیقات کشاورزی استان پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: تولیدات کشاورزی کرمانشاه از ۶۲۰ هزار تن سال ۵۷ به بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است و این مهم در سایه توجه به توان کارشناسان داخلی است.

به گفته او، اکنون ضریب خودکفایی کشور در عرصه تولیدات کشاورزی ۸۲ درصد است.

حاتمی در ادامه به توفیقات کشاورزان استان در افزایش تولیدات محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و اظهارداشت: افزایش تولید محصولات در واحد سطح و استفاده از توان کارشناسان داخلی باعث شده امروز پس از ۴۱ سال از انقلاب به خودکفایی در تولید همه محصولات کشاورزی نزدیک شویم.

مسوُول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هواپیمایی اخیر، به دهه پیش رو به عنوان دهه پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: فعالیت کارگروه روستایی و عشایری حدود یک ماه است شروع شده و امروز شاهد سومین جلسه این کارگروه با حضور نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم، رویکرد اجرایی برنامه های دهه فجر امسال را مردم محوری اعلام کرد و افزود: مردم به عنوان حماسه سازان اصلی این انقلاب نقش برجسته‌ای در برنامه های این کارگروه در دهه فجر دارند.

نظر شما