شناسهٔ خبر: 37769879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمریکا برای نخستین‌بار بعد از جنگ جهانی دوم پاسخ زورگویی خود را از سپاه دریافت کرد

جانشین بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه آمریکا برای نخستین‌بار بعد از جنگ جهانی دوم پاسخ زورگویی خود را از سپاه دریافت کرد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب سند راهبردی ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ستاد محمد فهمیده قاسم‌زاده صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: عاقبت بخیری یک سرباز ولایت در سردار سلیمانی بروز کرد و مردم بسیار زیبا از سرباز خود استقبال و حماسه‌های بزرگی آفریدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در نماز جمعه از آیات قرآن استفاده کردند و این استقبال مردم را یوم‌الله نام گذاشتند و فرمودند دوره فرهنگ ایثار و شهادت بعد از دوران دفاع مقدس در جهان شکوه ایجاد کرد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور ضربه سپاه به پایگاه آمریکایی را بعد از جنگ جهانی بی سابقه عنوان کرد و بیان کرد: تمام تلاش بزرگان تشیع در طول تاریخ ارمغان بزرگ تشکیل حکومت اسلامی است.

فهمیده قاسم‌زاده تصریح کرد: با پیروزی انقلاب در 22 بهمن 57 استکبار جهانی بر علیه این حرکت الهی و جهانی به پا خاستند و انواع توطئه‌ها را انجام دادند.

وی با بیان اینکه اندیشه دفاعی امام(ره) با پیروزی انقلاب حفظ ارتش بود و ارتش را اسلامی و مردمی دانستند خاطرنشان کرد: این یک تولد جهادی اسلامی برای ارتش بود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پس از تشکیل ارتش، سپاه پاسداران تشکیل شد یادآور شد: در 5 آذر در ادامه اندیشه امام و فرمانده کل قوا، بسیج تشکیل شد و بعد مردم را به عنوان پشتیبان اصلی نیروهای مسلح اعلام کردند.

فهمیده قاسم‌زاده با بیان اینکه قبل از شروع جنگ این ترکیب باید جوهره خود را نشان می‌داد اظهار داشت: بلافاصله بعد از عزل بنی صدر، این ترکیب عملیات بزرگی مانند ثامن الائمه، فتح المبین و بیت المقدس را برای خروج دشمن انجام داد و بلافاصله این اندیشه و ترکیب مبارک دشمن را بیرون کرد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا اوج اقتدار و قدرت معنوی به رخ دنیا کشیده شد افزود: اساس و پایه اقتدار کشور و فرهنگ و مدیریت جهادی ریخته شد و در ادامه این حرکت جهادی بحث مقاومت پیش آمد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‍های دفاع مقدس با بیان اینکه با ترویج فرهنگ جهادی افرادی مانند قاسم سلیمانی در 8 سال دفاع مقدس به وجود آمد گفت: اگر امروز که جامعه دچار مشکل شده به فرهنگ جهادی برگردیم و حرکت جهادی را داشته باشیم مشکلات رفع می‌شود.

فهمیده قاسم‌زداه به گام دوم انقلاب اشاره و بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب ادامه حرکت جهادی و فرهنگ جهادی است و ما باید در همه جا از این بیانیه استفاده و در این راه حرکت کنیم.

وی افزود: هنوز راه و حرکت شهید قاسم سلیمانی ادامه دارد و حزن و اندوه و گرایش به غرب در ما دیده نمی‌شود و این جلسات ادامه حرکت مقاومت و جهادی شهدا است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: ان‌شاءالله این انقلاب با رهبری مقام معظم رهبری و پشتیبانی نیروهای مسلح و مردم به امام عصر تحویل داده شود.

فهمیده قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر  در 15 استان مرکز موزه دفاع مقدس وجود دارد اظهار داشت: در دهه فجر امسال 10 موزه در کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/255/ش

نظر شما