شناسهٔ خبر: 37769230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کولاک برف و باران اردبیل را در برمی‌گیرد؛ یخبندان و اختلال تردد در جاده‌ها

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: کولاک برف، بارش برف و باران، کاهش دما بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس بویژه کاهش در دماهای کمینه هوا نسبت به روز پنجشنبه و تداوم هوای سرد تا اواسط هفته آینده از مخاطرات جوی استان در روزهای آتی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با توصیف سامانه های بارشی مورد انتظار اظهار داشت: وزش باد و نفوذ سامانه بارشی و سرد همراه با وزش بادهای تند تا نسبتاً شدید از روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود و آغاز بارش نیز از قبل از ظهر روز جمعه  دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به نوع مخاطرات جوی نیز اظهار کرد: کولاک برف، بارش برف و باران، کاهش دما بین 6 تا 8 درجه سلسیوس بویژه کاهش در دماهای کمینه هوا نسبت به روز پنجشنبه و تداوم هوای سرد تا اواسط هفته آینده از مخاطرات جوی استان در روزهای آتی محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: مناطقی که تحت تاثیر این سامانه جوی قرار می‌گیرند شامل کلیه مناطق مرکزی و جنوبی استان بصورت خفیف در مناطق شمالی استان است.

محمدی تصریح کرد: زمان پایان این سامانه نیز از عصر روز شنبه 5 بهمن 1398 پیش‌بینی شده و مخاطراتی که این سامانه جوی به دنبال دارد از جمله لغزندگی جاده‌ها، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در گردنه‌های کوهستانی و برف‌گیر استان، تشکیل مه و کاهش دید افقی و احتمال اختلال در عملیات پرواز است.

وی اظهار کرد: به هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود نسبت به مدیریت توزیع حامل‌های انرژی به ویژه در مصرف گاز خانگی، نمک پاشی و محلول پاشی معابر و محورهای مواصلاتی در ساعات شب و اوایل صبح، احتیاط در تردد جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها، مراکز دامداری و مرغداری‌ها، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و توقف عملیات بتن ریزی اقدام کنند.

انتهای پیام/132/ش

نظر شما