شناسهٔ خبر: 37768482 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جنبش حماس:

روابط ما با ایران تاریخی است و از آن به هر قیمتی دفاع خواهیم کرد

خلیل الحیه یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد: روابط ما با ایران تاریخی است و از آن به هر قیمتی دفاع خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، خلیل الحیه یکی از رهبران جنبش حماس پس از سفر دو ماهه خود به چند کشور، کنفرانس خبری را در نوارغزه برگزار کرد که در این کنفرانس به روابط حماس و ایران پرداخت و سخنان مهمی درباره روابط حسنه این دو طرف بیان کرد و با این سخنان ابهامات و گمانه زنی هایی را که پس از آغاز بحران سوریه به وجود آمده بود، برطرف کند.

حیه گفت که در آغاز بحران سوریه اختلافی سیاسی پیدا شد که دو سال طول کشید ولی در آن مدت حمایت ایران از مقاومت ادامه پیدا کرد و سپهبد شهید قاسم سلیمانی نقش بسزایی در پایان دادن به این اختلاف خصوصاً در سال ۲۰۱۶ ایفا کرد به نحوی که در آن زمان با رهبران حماس دیدار کرد و متعاقباً روابط دو جانبه بهتر از قبل ادامه پیدا کرد.

مصداق تحکیم روابط حماس و ایران سفر رئیس دفتر سیاسی حماس (اسماعیل هنیه) به ایران برای مشارکت در مراسم سوگواری شهید سلیمانی به عنوان یک وظیفۀ ملی و اخلاقی است.

حیه در جمع خبرنگاران گفت: رهبر حماس با وجود مخالفت برخی از سران عرب تردیدی به خود برای سفر به تهران راه نداد.

حیه افزود: اگر برای مشارکت در سوگواری شهید سلیمانی نمی رفتیم، پس حماس کی به ایران می رفت؟!

حیه گفت: حماس در اوضاع سخت تر از این هم به ایران سفر کرد و ترسی از معادلات سیاسی منطقه به خود راه نداد یعنی زمانی که اوج تنش بین ایران با عربستان و آمریکا وجود داشت خصوصاً هنگامی که ایران پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد. حضور حماس در ایران بیانگر ایستادن ما در کنار جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما