شناسهٔ خبر: 37767306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشد قارچ‌گونه پایگاه‌های خبری در کهگیلویه و بویراحمد دردسر ساز است

رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد قارچ‌گونه پایگاه‌های خبری از مهم‌ترین مشکلات است که در آستانه انتخابات دردسر ساز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، عملکرد ضعیف صدا و سیما در حوزه فرهنگ‌سازی، جای خالی مردم در برنامه‌های شبکه دنا و حضور کمرنگ نیروهای انقلابی در سازمان‌ صدا و سیما از مهم‌ترین مسائلی بود که در نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با مدیر شبکه دنا مطرح شد.

رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد در نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با کارکنان صدا و سیمای استان اظهار داشت: نقش خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در این استان بسیار موثر است و کسی نمی‌تواند این نقش را کتمان کند.

فخرالدین رضایی با اشاره به برخی مشکلات فضای رسانه‌ای استان، افزود: رشد قارچ‌گونه پایگاه‌های خبری از مهم‌ترین این مشکلات است که در آستانه انتخابات شاهد پررنگ‌تر شدن این معضل هستیم.

وی عنوان کرد: ورود افراد بدون تخصص و تجربه و آموزش به حوزه رسانه‌ای استان از دیگر مشکلاتی است که وجود دارد زیرا عملکرد این افراد زحمت خبرنگاران فعال استان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نقش صدا و سیما در بحث آموزش و ارتقای فضای رسانه‌ای استان بسیار مهم است اما این نقش تاکنون کمرنگ بوده است، گفت: خبرنگاران سایر رسانه‌ها گلایه‌هایی دارند مبنی بر اینکه خبرنگاران صدا و سیما خود را تافته جدابافته می‌دانند.

سردبیر خبرگزاری ایسنا در استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی، گفت: معمولا زمانی به شایعات دامن زده می‌شود که مسئولان پاسخگو نیستند و عدم پاسخگویی مسئولان سبب می‌شود که فضای مجازی از رسانه‌ها جلوتر باشد و این مسائل روی هم رفته سبب بدبینی مردم نسبت به رسانه می‌شود.

عیسی فتحی با بیان اینکه در برنامه‌های چالشی صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد جای مردم خالی است، افزود: پیشنهاد می‌شود از پیشنهادات و ‌نظرات مردم بیشتر در این برنامه‌ها استفاده شود.

داریوش بهنیا مسئول دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در کهگیلویه و بویراحمد هم در این  نشست با بیان اینکه صداسیمای این استان در حوزه فرهنگ‌سازی بسیار ضعیف عمل کرده، گفت: تبیین مسائلی مانند ارثیه در استان عشیره‌ای کهگیلویه و بویراحمد بسیار ضروری است اما ما تاکنون ندیده‌ایم که کارشناسان دینی و کارشناسان مسائل اجتماعی شبکه استانی دنا به این مسائل بپردازند.

سعید آتش‌بار از دیگر اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد هم در زن نشست با بیان برخی انتقادها از برنامه‌های شبکه استانی دنا، گفت: گام دوم انقلاب اسلامی از مهم‌ترین مسائل روز جامعه است که باید بسیار مورد  توجه باشد اما  متاسفانه صدا و سیما برای اجرای برنامه‌های گام دوم از عناصر محافظه‌کار استفاده می‌کند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در رابطه پروژه‌های مهم استان از جمله کارخانه قند یاسوج و پروژه پتروشیمی سقاوه، افزود:  صدا و سیما در زمینه بیان مشکلات این پروژه‌ها کار خاصی انجام نداد و حتی اگر ملاحظاتی هم در این رابطه وجود داشته قابل قبول نیست زیرا امنیت مقدم بر فرهنگ‌سازی و عدالت نیست.

آتش‌بار با بیان اینکه نیروهای انقلابی در سازمان صدا و سیما کم هستند و لازم است از ظرفیت این نیروها بیشتر استفاده شود، عنوان کرد: شبکه استانی دنا پیرامون تبیین اندیشه‌های امام (ره) نیز هیچ کار جدیدی انجام نداده است.

وی با انتقاد از نگاه خفیف رسانه ملی به انتخابات در استان، ابراز کرد: چه ایرادی دارد که سازمان صدا و سیما با حفظ همه ملاحظات بین کاندیداها مناظره برگزار کند تا عیار نامزدها پشت تبلیغات وسیع آنها مشخص شود.

آتش‌بار از صدا و سیما خواست  با مردم شفاف بوده و حکیمانه همه مسائلی که مشکل امنیتی ندارند را بگوید و عنوان کرد: نفوذ سیاسی در سازمان و فقدان طوفان ایده از دیگر مشکلاتی است که در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام/543

برچسب‌ها:

نظر شما