شناسهٔ خبر: 37766290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار: توجه به اصل بی‌طرفی در انتخابات قم ضروری است

قم – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم توجه به اصل بی‌طرفی در انتخابات را ضروری دانست و گفت: از هر اقدامی که موجب شائبه سوءاستفاده از منابع و امکانات عمومی و دولتی به نفع یا به ضرر نامزدها باشد، باید اجتناب شود.

صاحب‌خبر -

"بیژن سلیمان پور" روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری قم اظهار داشت: مردم ایران اسلامی بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی، حماسه‌ای بزرگ را رقم‌زده و مانع از تحقق خیال خام دشمن در ایجاد فاصله میان مردم و نظام می‌شوند.

وی گفت: اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی، برنامه‌ریزی جامع، پشتیبانی لازم و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان ازجمله ضرورت‌های تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل با ستاد انتخابات استان گفت: وزارت کشور به‌تنهایی نمی‌تواند انتخابات را برگزار کند به همین دلیل بر اساس قانون، تمام دستگاه‌های اجرایی با رعایت صرفه‌جویی و هزینه‌های شفاف و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مردمی باید در این زمینه موردتوجه قرار گیرند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود

وی بابیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از هر دوره‌ای در اوج اقتدار، عظمت و سربلندی قرار دارد گفت: ایران از منظر تاریخی در هیچ دوره‌ای به این حد از اقتدار نبوده است که این ثمره خون پاک شهدا، حضور مردم درصحنه و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.

معاون استاندار قم اضافه کرد: ابتکار عمل جمهوری اسلامی در موازنه قدرت در منطقه و جهان موجب شده تا دشمنان اسلام این موضوع را برنتافته و به دنبال برنامه‌ریزی برای ضربه به ایران اسلامی باشند.

وی تاکید کرد: اصرار بر تامین منافع ملی، اقتدار نیروهای مسلح و سرافرازی اسلام و ایران موضوع‌هایی است که دشمن آن‌ها را تحمل نکرده و بر دشمنی خود با ایران اسلامی می‌افزاید که این موضوع نیاز به هوشیاری، حفظ انسجام و اقتدار و تکیه‌بر پشتوانه‌های معنوی نظام دارد.

سلیمان پور، آینده انقلاب اسلامی را درخشان دانست و ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در شرایط کنونی کشور و منطقه است.

وی همچنین با تاکید بر تکریم ارباب‌رجوع، ادامه داد: توجه به تکریم مردم در ادارات، جلوگیری از ایجاد نارضایتی مردم از دستگاه‌های اجرایی و همچنین توجه به حوزه پیشگیری از تخلف باید در دستور کار مدیران کشور باشد.

وی لزوم توجه به تنظیم بازار و پاسخگویی مدیران به مردم گفت: هنوز ابهام‌هایی میان مردم پیرامون بسته معیشتی وجود دارد که باید دستگاه‌های مرتبط در این زمینه به تمام مردم و مراجعه‌کنندگان پاسخگو باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تاکید بر ضرورت همراهی رسانه‌ها با مدیریت استان برای مدیریت حوادث گفت: قم در حوادث دی‌ماه عیار خود را نشان داد و با ناکام گذاشتن توطئه دشمنان، برگ زرین دیگری در کارنامه خود ثبت کرد.

گروسی: تکریم ارباب رجوع جدی تر گرفته شود

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در این نشست طی سخنانی، ایجاد رضایتمندی میان ارباب رجوع را از جمله اولویت مدیریت استان دانست و گفت: اختصاص یک روز برای دیدار مدیران ادارات با مردم باید اولویت دستگاه های استان قرار گرفته و نسبت به تکریم ارباب رجوع اهتمام ویژه ای در ادارات قم صورت گیرد.

"محمدرضا گروسی" با اشاره به اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری در کشور و استان گفت: اجرای گام دوم این برنامه شامل ساختاری اداری، اهتمام ویژه به ایجاد میز خدمت حضوری و الکترونیکی، پیگیری برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی از جمله موضوعاتی است که باید ادارات مختلف سهم خود را ایفا کنند.

گروسی ادامه داد: مدیریت بهینه مصرف انرژی به ویژه مصرف گاز گفت: با توجه به آغاز فصل سرما در کشور، دستگاه های استان ملزم به کاهش مصرف گاز در ادارات قم و مدیریت دمای ادارت هستند.

وی اظهار داشت: تعیین تکلیف نیروهای مازاد، شناسایی پست های بدون تصدی و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی از جمله اقدام هایی است که باید ادارات قم به آن توجه جدی داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، با اشاره به  توزیع سهمیه استخدامی میان وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان نسبت به اخذ و گرفتن سهمیه بیشتر تلاش مضاعفی انجام دهند.

وی با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) و ورود زائران گسترده به این استان در روزهای آینده گفت: تمام دستگاه های استان باید تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان مناسب زائران کریمه اهل بیت(ع) از سراسر کشور در این ایام را فراهم کنند.

گروسی با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه ایام الله دهه فجر، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن و ایام الله دهه فجر امسال باید باشکوهتر از سال های گذشته برگزار شود و برنامه های ویژه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در قم شاخص و برجسته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای جامعه هدف دستگاه های مختلف با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در اولویت دستگاه های استان در دهه فجر باشد.

گروسی اظهار داشت: نام گذاری برخی اماکن و سالن ها به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دهه فجر در دستور کار است که این نام گذاری ها و افتتاح ها از جمله برنامه های استان در دهه فجر است.

وی، برگزاری انتخابات را مهمترین موضوع سال ۹۸ دانست و گفت: تمام دستگاه های استان باید همراهی لازم را با ستاد انتخابات استان به ویژه فرمانداری شهرستان قم برای حضور پرشکوه مردم ولایتمدار قم و برگزاری مناسب انتخابات را داشته باشند. 

اعتبارات قم ۷۲ درصد تحقق یافت

رییس سازمان برنامه‌وبودجه قم نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم پیگیری دستگاه‌های مختلف برای جذب اعتبارات گفت: دستگاه‌هایی که توان جذب اعتبارات طرح‌های حوزه خود را ندارند تا پایان سال باید اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده تا برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی این تخصیص‌ها انجام شود.

محمود نوربخش، میزان تحقق اعتبارات استانی در ۹ ماهه امسال را حدود ۷۲ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود ۹۵ درصد این اعتبارات تحقق یابد لازم است دستگاه‌ها مبتنی بر این پیش‌بینی برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: برای ۲ سال آینده برنامه عملیاتی قم در راستای ۴۰۰ شاخص و عنوان عملیاتی از وظایف دولت در سطح استان‌ها در حال تهیه است که در این راستا برنامه‌های دستگاه‌های مختلف در حال جمع‌آوری است، چراکه این موضوع ملاک تخصیص توزیع اعتبار میان دستگاه‌های مختلف در ۲ سال آینده است.

رییس سازمان برنامه‌وبودجه قم ادامه داد: جلسه نهایی سند راهبردی آمایش استان در کمیته تخصصی کشور انجام‌شده است که با نهایی شدن آن، باید این سند به‌طور دقیق اجرا شود، چراکه امکان تغییر در سند آمایش قم به‌هیچ‌وجه وجود ندارد.

نظر شما