شناسهٔ خبر: 37762603 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ورود سامانه بارشی جدید از جمعه به کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور در روز جمعه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه‌ های بارشی که تازه وارد کشور می شوند، امروز عمدتا در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود و بارش‌ها عمدتا به صورت برف است که در برخی شهر‌ها نیز مانند بوشهر، خوزستان و فارس بارش‌ها می‌تواند همراه با رعد و برق باشد.

امروز تمرکز بارش‌ها عمدتا بر روی بخش‌هایی از جنوب کرمانشاه، ایلام، نیمه شرقی و شمالی خوزستان، شمال فارس و بخش‌هایی از بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
 
بارندگی‌ها در این مناطق می‌تواند منجر به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها شود.
 
در سواحل دریای خزر، خراسان‌های شمالی و رضوی و جنوب کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در جنوب، جنوب غرب و هرمزگان شاهد رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.
با توجه به سرمای هوا به ویژه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی زاگرس و البرز عمدتا بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
 
بارش در مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس شدت بیشتری دارد.
هواشناسی درباره آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کولاک، مه‌گرفتگی و کاهش دید هشدار داد و گفت: رانندگان حتماً تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: این سامانه بارشی با حرکت به سمت شرق، فردا عمدتا در مناطق شرق و جنوب کشورمان فعال شود و مناطقی از کرمان، هرمزگان، شرق استان فارس، خراسان رضوی و جنوبی شدت بارش‌ها را به خود اختصاص دهد.


این سامانه برای پس فردا در جنوب شرق کشور به شکل پراکنده فعالیت خواهد کرد و از مرز‌های شرقی خارج می‌شود، اما سامانه بعدی نیز صبح روز جمعه از سمت غرب و شمال غرب وارد کشورمان خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_265223" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/760796/265223?width=400&height=300"></script></div>
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، دمای شهرهای سراب ۱۸، قوچان در شمال شرق کشور  ۱۷، کوهرنگ  ۱۵، و آبعلی به  ۱۴ درجه زیر صفر رسید.

سازمان هواشناسی اعلام  کرد: شب گذشته دمای تهران به یک درجه بالای صفر رسید و هفته بعد هوا سردتر هم خواهد شد.
 
 این تغییر دما در برخی نقاط کشور می‌تواند ۵ تا ۱۰ درجه نیز باشد و در تهران این کاهش دما ۳ تا ۴ درجه برای روز‌های هفته آینده خواهد بود.
 
<div id="video-display-embed-code_265195" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/760796/265195?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما