شناسهٔ خبر: 37760441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لبیک جوانان گیلانی به «سردار دل‌ها» برای کمک به سیل‌زدگان

جوانان گیلانی به یاد فرمان سردار شهید سلیمانی برای حضور موکب‌های اربعین در مناطق سیل‌زده لرستان و خوزستان، این بار به فرمان سردار دل‌ها لبیک گفته و در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان حضور یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، بارش رحمت‌های الهی مثل برف و باران، همواره موجب ایجاد طراوت و شادابی در جامعه شده و محیط‌زیست، درختان و گیاهان را سیراب می‌کند.

پروردگار با حکمت و عدل خود بارش باران را فرو فرستاده تا مردم با استفاده از آن بتوانند به‌راحتی زندگی کرده و محصولات کشاورزی خود را کاشته و درختان با شکوفه‌های خود زیبایی خاصی را به جامعه هدیه دهند.

گاهی این بارش رحمت الهی به دلایل مختلف ازجمله اقلیمی منجر به وقوع سیل و ایجاد مشکلات و خسارات فراوانی برای هم‌وطنانمان در بعضی از نقاط کشور می‌شود که شیرینی این بارش را به تلخی تبدیل می‌کند.

ایران یکی از نقاط پرحادثه به لحاظ بلایای طبیعی است که هر موقع دچار یک بحران طبیعی شده و در آزمون بزرگ قرار گرفت مردمانش تمام دغدغه‌های روزمره خود را کنار گذاشته و با کمک‌های بی‌شمار خود به مناطق سیل‌زده عشق، صبر و وفاداری را نشان داده و هرکسی به‌اندازه وسع و توان خود حتی شده یک کیلو برنج و یا یک‌دانه روغن به کمک همنوعان خود رفته و شعر بنی‌آدم اعضای یکدیگر هستند را به‌درستی معنا می‌کنند.

در چند روز گذشته بارش شدید باران در استان سیستان و بلوچستان، مردمان غیور این خطه از کشور را با مشکلات شدیدی ازجمله از بین رفتن زمین‌های کشاورزی، بی‌سرپناهی و از بین رفتن گله‌های دام مواجه کرد.

هنوز کسی در ایران درخواست تاریخی سردار شهید سلیمانی را فراموش نکرده است، درخواستی که در آن شهید سلیمانی از موکب‌های اربعین خواست تا به کمک همنوعان خود آمده و جهاد در راه سرزمین را به‌گونه‌ای دیگر معنا کرده و آن را انجام دهند.

جوانان دیار سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) در ایام اربعین با برپایی موکب این شهرستان در کشور عراق به پذیرایی از زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هرساله می‌پردازند در سال گذشته و با وقوع سیل در استان خوزستان پس از شنیدن درخواست سردار سلیمانی و مقام معظم رهبری این دستور را لبیک گفته و در شرایط بد آب و هوایی بدون هیچ چشم‌داشتی به کمک مردمان سیل‌زده خوزستان رفته و پا به‌پای سردار عزیز و دیگر نهادهای خدمات رسان به امدادرسانی پرداختند.

 

امسال اگرچه سردار دل‌ها در میان مردمان خود نیست ولی جوانان آستانه‌ای به یاد آن درخواست تاریخی به‌صورت داوطلبانه و با پرچم گنبد سلطان سید جلال‌الدین اشرف و با دلی عاشق و اندوهگین از این اتفاق و در فراق فرمانده شهید خود به استان سیستان و بلوچستان رفته تا بتوانند غمی را از دوش مردمان این خطه بردارند.

جوانان آستانه‌ای بدون هیچ‌گونه هیاهویی در طول این مدت در حال جمع‌کردن وسایل موردنیاز مناطق سیل‌زده بودند که وقتی متوجه حضور این جوانان در استان سیستان و بلوچستان شدم با او تماس گرفته و درحالی‌که خستگی از صدایش نمایان بود گفت که پذیرایی از مردم را نباید فقط به ایام اربعین مختص کرد و هرجایی که مردمان آن منطقه با مشکل مواجه شوند آن ایام اربعین بوده و باید به کمک آنان رفت.

 

از عشق و علاقه خود به سردار دل‌ها می‌گویند که به یاد دستور تاریخی سردار شهید سلیمانی در سیستان بلوچستان حاضرشده و شبانه‌روز در حال پخش مواد غذایی و ملزومات زندگی هستند.

بهترین خاطره خود از حضور چند روزه را لبخند مردم بیان می‌کند که وقتی به مردم کمک کرده و آنان از ته قلب لبخند رضایت به لب دارند بزرگ‌ترین نعمت و افتخار برای هر مسلمانی است.

 

 

وی تعداد بسته‌های توزیع را ۱۶ قلم و ارزش هر بسته ۶۲۵ هزار ریال است که در مناطق سیل‌زده روستایی شهرستان چابهار توزیع‌ شده است

وی از حضور چهار روزه در مناطق مختلف سیستان بلوچستان ازجمله ریپگ عبدوک، ریپگ شیدان سخن گفت که تا زمانی که بسته دوم کمک‌های مردمی شامل پتو و بالش برسد در منطقه حضور خواهد داشت.

مردم ایران به‌راستی در این برهه حساس از جامعه تعهد، اخلاص و تکلیف را معنا کرده و باید بر روی دستان این جهاد گران داوطلب برای این جهاد بی‌وقفه و تلاش برای کسب رضایت پروردگار بوسه زد.

 

انتهای پیام/۳۳۸۹/خ

نظر شما