شناسهٔ خبر: 37758676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۵ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شد

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۵ وقف جدید در استان به ثبت رسید که عمده نیت این وقف‌ها در زمینه نیازهای روز جامعه است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام اسماعیل مختاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان سربیشه با ۱۴ وقف در رتبه نخست وقف‌های ابتدای امسال تاکنون قرار دارد.

وی عنوان کرد: وقف‌های جدید در زمینه‌های مذهبی و اجتماعی بوده که پیش از ثبت، مشاوران وقف نسبت به هدایت نیات به سوی نیازهای روز جامعه با واقفان گفت و گو می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اطعام و خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که محل هزینه کرد آن نیت واقفان و همچنین کمک‌های مردمی بود و ادامه داد: ۹۶ هزار و ۴۶۰ زائر پاکستانی هنگام سفر اربعین امسال در پنج موکب خراسان جنوبی پذیرایی شدند  که بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان هزینه اطعام این زائران بود.

وی اجرای طرح پیوند آسمانی برای زوج‌های جوان را دیگر برنامه فرهنگی در راستای اجرای نیات واقفان برشمرد و گفت: از محل موقوفات مرتبط و کمک‌های خیرین نیز ۱۶۹ نفر بهره مند شدند که جشن پیوند آسمانی آنها در جوار امامزادگان برگزار شده است.

مختاری افزود: برای رسیدگی به دانش‌آموزان محروم نیز طرح مهر تحصیلی پیش بینی شده که امسال ۲۵۹ نفر با کمک نیت خیر واقفان و خیرین از مزایای آن بهره‌مند شدند.

وی گفت: طرح آزادی زندانیان غیر عمد نیز از جمله طرح‌های فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی است که با بهره گیری از ظرفیت وقف ۱۰ نفر تاکنون از بند زندان رهایی و به آغوش خانواده بازگشتند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برنامه‌های متنوع در ایام مختلف برگزار می‌شود که آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، دهه کرامت، بصیرت عاشورایی و اربعین حسینی از جمله این برنامه‌ها است.
 
وی تاکید کرد: در تمام این برنامه‌ها مبلغان بومی و غیربومی متناسب با هر مناسبت به بصیرت افزایی در جوار امامزادگان پرداخته و زائران نیز از برنامه‌های مختلف این مناسبت‌ها بهره معنوی می‌برند.

مختاری گفت: در ایام پیش رو نیز به مناسبت دهه فاطمیه برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده که زائران بقاع متبرکه از آن بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما