شناسهٔ خبر: 37758426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

ادامه عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی تا کنترل کامل

بندرعباس - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان بر ادامه عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی تا کنترل کامل در هرمزگان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ترابی اظهار کرد: پیرو دستور وزیر جهادکشاورزی و سازمان حفظ نباتات کشور در جهت بررسی مسائل و مشکلات اجرای عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی در مناطق جنوبی و شرقی استان، چهارمین جلسه ستاد ملخ صحرایی روز گذشته با حضور مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های جاسک، سیریک، میناب، بشاگرد و اعضای ستاد استان در محل سالن زیتون سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان برگزار شد.

وی افزود: باتوجه به هجوم آفت ملخ صحرایی در مناطق یاد شده، عملیات ردیابی و مبارزه با آفت از اواسط آبان ماه سال جاری در این شهرستان‌ها آغاز و همچنان ادامه دارد.

سیدعبدالرضا اشرف منصوری سرپرست حفظ نباتات جهادکشاوزری هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تجهیز ناوگان سمپاشی گفت: رفع مشکلات پشتیبانی و لجستیکی عملیات نیز بایستی در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، با ساماندهی اکیپ‌های ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان، این عملیات تا کنترل کامل آفت ادامه خواهد یافت.

سرپرست حفظ نباتات جهادکشاوزری هرمزگان در ادامه ابراز داشت: تمهیدات لازم برای اجرای بهینه عملیات در فاز جدید هجوم ملخ صحرایی پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ در این جلسه تمام موارد مرتبط با عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی ارزیابی و مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات مؤثری برای رفع موانع موجود نیزبه تصویب رسید.

نظر شما