شناسهٔ خبر: 37757331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بنا به اعتراف مقامات پنتاگون؛

شمار مجروحان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد افزایش یافت

مقامات پنتاگون اعلام کردند که در پی حمله موشکی ایران به پایگاه‌ «عین الاسد» در عراق، شمار بیشتری از نیروهای نظامی آمریکا برای معاینه و درمان احتمالی به خارج از عراق منتقل شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، مقامات وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند که شمار بیشتری از نیروهای نظامی آمریکا برای معاینه دقیق‌تر و درمان جراحات ناشی از انتقام موشکی ایران به خارج از عراق منتقل شده اند.

هرچند که تعداد دقیق نیروهای منتقل شده به آلمان هنوز مشخص نیست، اما مقامات وزارت دفاع آمریکا ادعا می‌کنند که شمار این نیروها اندک است.

این در حالی است که هفته گذشته و طبق اعلام پنتاگون، یازده تن از اعضای نیروهای مسلح آمریکا به مراکز درمانی در آلمان و کویت منتقل شده اند تا علائم آسیب مغزی آنها تحت معاینه دقیق‌تر قرار گیرد.

در همین ارتباط، ناخدا «بیل اوربن» سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا که ناظر بر عملیات‌های نظامی این کشور در منطقه خاورمیانه است، خروج نیروهای نظامی بیشتر را جهت انجام معاینات تأیید کرد؛ اما از ذکر تعداد دقیق این نیروها خودداری کرد.

وی در ادامه گفت که با توجه به ماهیت آسیب‌های وارد شده، این امکان وجود دارد که در آینده مجروحان بیشتری شناسایی شوند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های وزارت دفاع این کشور در همان ساعات ابتدایی انتقام موشکی ایران مدعی شدند که هیچ‌کس در این حمله آسیب ندیده است!

اما در نهایت وزارت دفاع آمریکا، بعد از انکارها و تکذیب‌های اولیه بالاخره اعتراف کرد بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد ۱۱ نظامی آمریکایی برای درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

نظر شما