شناسهٔ خبر: 37755817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شهادت از سیره «سلیمانی» مکتب ساخت/ آمریکا با ترور سردار سلیمانی ذات حقیقی خود را برملا کرد

شهادت این سیمرغ سلیمانی آغازی برای نابودی آمریکا در منطقه است، راهی که سردار با سرخی خونش ایجاد کرد و سربازانش ادامه خواهند داد و سرانجام این غده سرطانی از سینه تاریخ پاک خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بیشتر از دو هفته از اعلام خبر شهادت شاخص‌ترین چهره جبهه مقاومت یعنی سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» می‌گذرد و هنوز هم سرتیتر اخبار، وقایع نشات گرفته از این جنایت وحشیانه تاریخ است و همچنان هشتک «انتقام سخت» در فضای مجازی یکه تازی می‌کند.

۱۸ دی و پنج روز پس از ترور سردار سلیمانی، ایران در حمله‌ای موشکی با عنوان رسمی عملیات شهید سلیمانی، ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد و دقیقا زمان هدف گرفتن خودروی شهید سلیمانی و همراهانش با پرتاب شماری از موشک‌های بالستیک از کرمانشاه، پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق و پایگاه التاجی در اربیل که محل استقرار نیرو‌های آمریکایی بودند را هدف قرار داد.

انجام این حمله موشکی و به نوعی پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به نیرو‌های آمریکایی، موجی از اظهارنظر‌های رسانه‌ای را به دنبال داشت و مقامات آمریکایی را در شوکی بزرگ فرو برد، به نوعی که سکوت اختیار کرده و از انجام هر حرکتی خودداری کردند.

دیوید اشمرلر کارشناس مؤسسه جیمز مارتین سنتر در مصاحبه با رادیو فردا گفت که موشک‌های ایران دقیق‌تر از آنچه تصور می‌شود، بوده است.

بسیاری دیگر از رسانه‌های خارجی نیز نسبت به این حمله واکنش نشان دادند و تحلیل‌هایی را نیز بیان کردند. روزنامه وال استریت ژورنال نیز نوشت که حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق در کنار حمله به تأسیسات آرامکو عربستان در سپتامبر قبل با مشارکت ایران، یک زرادخانه موشکی را معرفی کرد که با کمالِ بلوغ، همراه با دقت و دارای قابلیت تهدید و بازدارندگی در برابر دشمنان منطقه‌ای ایران است.

روزنامه واشینگتن پست با استناد به مقامات عالی‌رتبه دولت آمریکا اعلام کرد که ایران با سنجیدگی و دقت هدف‌گیری کرده است تا از خسارت شدید و آغاز جنگ گسترده خودداری شود.

پس از سخنرانی ترامپ مبنی بر اینکه حمله موشکی ایران هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشت، رویترز نوشت: براساس ارزیابی‌های اطلاعاتی، ایران به‌طور عمدی طوری هدف‌گیری کرده بود که نیرو‌های آمریکایی را مورد اصابت قرار ندهد.

نوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: به نظر من کاری که انجام دادند به شدت دقیق و برنامه‌ریزی شده بود و آن‌ها عمداً از کشتن آمریکایی‌ها خودداری کردند و به نحوی آن‌ها بدون هیچ تلفات انسانی قدرت‌نمایی کردند.

سیمرغ سلیمانی

حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ارتباط با چرایی ترور سردار سلیمانی و همینطور اهمیت این چهره نظامی برای آمریکا و اسرائیل در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: سردار سلیمانی یکی از چهره‌های تاثیرگذار در جبهه مقاومت بود که نزدیک به ۲۲ سال فرماندهی و پشتیابی این جبهه را بر عهده داشت. در این مدت با فعالیت‌های موثر خود توانست کارنامه خوبی را ثبت کرده و همینطور روند مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: فعالیت‌های تاثیرگذار شهید سلیمانی در این مدت جبهه مقاومت را به این توانمندی رسانده بود که هر کجا که نظام سلطه و آمریکا و همچنین زیر مجموعه‌های آن قصد انجام توطئه‌ای را علیه مسلمانان داشته باشند سرکوب کرده و خنثی کنند.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: با توجه به این رویکرد دشمن از سال‌های گذشته در این فکر بود که با انجام حرکتی این سد را از میان برداشته و به اهداف خود دست یابد، غافل از اینکه این مقاومت مبنای دینی داشته و نشات گرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است.

اکبری با اشاره به چرایی ترور شهید سلیمانی از سوی ترامپ و پذیرفتن مسئولیت شهادت وی گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همینطور مطرح شدن موضوع استیضاح رئیس جمهور، ترامپ به دنبال این بود که با گرفتن برگی برنده همه نگاه‌های سیاسی را به سوی خود جلب کند، از این‌رو ترور شهید سلیمانی را امتیازی به نفع خود دانسته و بلافاصله پس از شهادت وی اعلام کرد که این جنایت به دستور خودش بوده تا بتواند با محبوبیت به دست آمده، از استیضاح شانه خالی کند.

وی تاکید کرد: اما پس از شهادت شهید سلیمانی و واکنش بسیاری از سیاستمداران و همینطور جناح‌های مختلف سیاسی و به دنبال آن پاسخ کوبنده ایران در حمله موشکی به عین‌الاسد، کنگره آمریکا در مصوبه‌ای اختیارات ترامپ را محدود کرد. این حرکت به این معنی است که ترامپ برای پاسخ به ایران باید از کنگره اجازه دریافت کند.

کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: اخلاص، تقوای قوی و همینطور ولایت‌مداری از ویژگی‌های بارز شخصیت سردار سلیمانی بود که همین رمز پیروزی او در مقابل دشمنان به حساب می‌آمد.

ترور سردار سلیمانی انعکاس ضعف آمریکا بود

اکبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جنایات آمریکا در منطقه گفت: آمریکا در منطقه جنایت‌های گوناگونی را در مقابل مسلمانان مرتکب شد و در این خیال بود که با حذف سردار سلیمانی مشکلات تمام خواهد شد.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها در ارتباط با فلسطین کم‌کم به دنبال این بودند که با بیرون کردن آن‌ها از سرزمین خود اسرائیل را حاکم و پس از اشغال عراق و افغانستان به دنبال اشغال سوریه بروند.

کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: با اشغال دوباره یمن آن‌ها سعی داشتند با فشار‌های وارده بر ایران به اهداف خود دست یابند که در همه این موارد با شکست مواجه شدند. این وقایع برای کشوری نظیر آمریکا که به دنبال حاکمیت در سراسر جهان است بسیار سخت و ناگوار بود.

اکبری با اشاره به ترور شهید سلیمانی گفت: البته آمریکا می‌دانست که با ترور شهید سلیمانی چه اتفاقی خواهد افتاد و اگر این اتفاق بیافتد حتما آینده نامشخصی برایشان به وجود می‌آید، اما با توجه به همه این موارد دست به این اقدام زد.

وی تاکید کرد: انجام این جنایت از سوی آمریکایی‌ها حرکتی از روی انفعال بود نه از روی اقتدار، در شرایطی دست به این اقدام زدند که احساس کردند با ورودشان به هر نقطه از منطقه با مشکل مواجه می‌شوند و در عراق نیز با وجود هزینه‌های میلیاردی هیچ نفعی برایشان نداشت که از این‌رو دست به این اقدام وحشیانه زدند.

خشم گسترده مردم در منطقه معادلات دشمن را برهم زد

اکبری انعکاس حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌ها در سراسر منطقه و همینطور کشور‌های اروپایی را عاملی به منظور برهم زدن معادلات دشمن دانست و عنوان کرد: با معادلاتی که ترامپ ترسیم کرد، گمان نمی‌کرد که با این حجم از خشم مردم دنیا مواجه شود. در خود آمریکا نیز این حرکت از سوی بسیاری از دموکرات‌ها با مخالف روبه رو شد و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی شان نیز ابراز کردند این حرکت ترامپ اشتباه بوده و خواسته آمریکا نبوده است. کنگره نیز اعلام کرد که با این اقدام مخالف بوده و در واقع ترامپ با اراده وعقیده شخصی این کار را انجام داده است.

وی افزود: پس از این اتفاق اسرائیل نیز که به شدت در وضعیت ترس قرار داشت اعلام کرد در انجام این عملیات مشارکت نداشته؛ این درحالی است که به طور معمول این اقدامات با همکاری آن‌ها انجام می‌شود.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: انعکاس حجم وسیعی از خشم مردم و همینطور تظاهرات گسترده در اغلب کشور‌های دنیا جهت اعتراض به این اقدام وحشیانه آمریکا و به دنبال آن برگزاری مراسم تشییع پیکر‌های شهدا در ایران و عراق سبب رقم خوردن اتفاق تاریخی بی بدیلی شد که خارج از تصورات آمریکا بود.

پاسخ کوبنده نظامی ایران خارج از تصورات آمریکا بود

اکبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به پاسخ کوبنده نظامی ایران به آمریکا نسبت به اقدامات اخیر آنان گفت: جمهوری اسلامی هیچگاه در مقابل نظام سلطه کوتاه نیامده و یا تسلیم نشده، و از سوی دیگر با معادلاتی که آمریکا داشت و همینطور تکیه بر برتری تسلیحاتی خود گمان نمی‌کرد که تنها چند روز پس از شهادت سردار سلیمانی، ایران بخواهد پاسخی نسبت به این اقدام دهد و در یک عملیات گسترده مرکز فرماندهی آمریکا را مورد هدف قرار داده و از لحاظ مالی و تکنولوژی خسارات سنگینی را به آن‌ها وارد کند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که بعد از ۷۵ سال هیچ کشوری به صورت رسمی و به طور علنی به آمریکا حمله نکرده بود، از این رو جمهوری اسلامی با این حرکت پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا داد و این درحالی بود که دشمن با سکوتی که اختیار کرد بحث صلح و مذاکره را نیز به شکل نامحسوسی مطرح کرد.

معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان کرد: تاکید ایران مبنی بر خروج آمریکا از منطقه بدین معنی است که زمان فرمانروایی آمریکا در منطقه به اتمام رسیده است.

اکبری افزود: شرایط پیش آمده نشان می‌دهد که با اخراج قانونی آمریکا از عراق توسط دولت عراق راه دیگری بجز خروج برای آمریکا نیست، این درحالی است که اگر قصد ماندن در عراق را داشته باشند توسط جبهه مقاومت تهدید می‌شوند که اگر به این شکل باشد خروج آن‌ها از عراق با تلفات همراه خواهد شد و این شکست خسارات سنگین‌تری را برای آمریکا در پی دارد که با همه این موارد سعی دارند که خارج شدن نیروهایشان از عراق با تدبیر و به صورت تدریجی اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: این اقدام وحشیانه توانست چهره واقعی آمریکا را به همه دنیا و به ویژه کشور‌های منطقه نشان دهد و آن‌هایی که در تردید بودند که گمان می‌کردند که آمریکا می‌تواند منشا خدمات برای آن‌ها باشد به این نتیجه رسیدند که دیگر امکانی برای اعتماد به آمریکا نیست و شهادت سردار سلیمانی این فرصت تاریخی را به منظور شناساندن ذات حقیقی آمریکایی‌ها برای تمام دنیا فراهم کرد.

معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات موثر در این حرکت این بود که بسیاری از کشور‌های منطقه که دلبسته حمایت‌ها و پشتیانی‌های آمریکا بودند به این نتیجه رسیدند که با سکوت آمریکا در مقابل پاسخ ایران، بی شک اگر فردا جنگی رخ دهد آمریکا نه تنها حمایتگر آن‌ها نخواهد بود بلکه ممکن است فدایی جنگ با آمریکا هم باشند و این عقلانیت هم به آن‌ها القا شد که درصورت تعامل با امریکا این وضعیت ناپایدار بوده و تکیه گاه محکمی برایشان نخواهد بود.

سیمرغ سلیمانی

برملا شدن ادعای برتری توان موشکی آمریکا

اکبری با اشاره به توان موشکی آمریکا گفت: یکی از نکاتی که مطرح شد، بحث ادعایی بود که آمریکا در خصوص موشک‌های ضد موشکی داشت و مدعی بودند که از این حیث از توان بالایی برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: برخورد دقیق موشک‌های پرتاپ شده ایران در نقاط معین و عدم خطای آن‌ها توان بالای موشکی و همینطور توازن برتری قدرت نظامی ایران را نشان داد به گونه‌ای که بازتاب خبری رسانه‌های مختلف خارجی این مطلب را عنوان می‌کند.

معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: انجام این ترور از سوی ترامپ به همه دنیا و به خصوص عراقی‌ها حجم بی‌رحمی‌های آمریکا را نشان داد و با روشنگری که در منطقه رخ داد؛ فکر می‌کنم به برکت خون این شهدا، منطقه به سمت آرامش حرکت کرده و کشور‌های خلیج فارس به این نتیجه برسند که از ثروت و توانایی و سرمایه ملی خود در راستای حل مشکلات خود و همینطور جهان اسلام استفاده کنند.

جبهه مقاومت در راهی که سردار معرفی کرد ادامه دار خواهد بود

اکبری با تاکید بر ادامه‌دار بودن راه مقاومت عنوان کرد: زمانی که در حزب الله شهید موسوی به شهادت رسید دیگران گمان کردند که راه مقاومت به پایان رسید درحالی که در شرایط پیچیده‌تر سید حسن نصرالله به میدان آمد و راه را ادامه داد.

وی افزود: پس از شهادت شهید بدرالدین در یمن که بعد از آن عبدالملک در شرایط حادتری اوضاع را به دست گرفت و راه پیروزی را رقم زد.

کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: از این موارد که بگذریم بعد از رحلت امام راحل مشکلات پیچیده‌تری رقم خورد، اما با عنایت خداوند و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ما توانستیم از مسیر‌های سخت به سلامت انقلاب را عبور دهیم.

اکبری با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و ادامه راه مقاومت گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی نیز همواره این راه ادامه‌دار خواهد بود و این جبهه همچنان استوار می‌ماند.

مخدوش کردن نظام سناریوی تکراری دشمن

شهادت این سیمرغ سلیمانی آغازی برای حذف آمریکا از منطقه است، راهی که سردار با سرخی خونش ایجاد کرد و سربازانش ادامه خواهند داد و سرانجام این غده سرطانی از سینه تاریخ پاک خواهد شد.

پس از شهادت سردار سلیمانی و همراهانش و موجی از نظرات گوناگون و واکنش چهره‌های مختلف و همینطور کشورها، رسانه‌های معاند هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و سعی داشتند با پوشاندن حقیقت مخاطب را در هجوم اخبار دروغین خود غرق کنند.

تاریخ این مرز و بوم به خوبی به خاطر دارد که درمدت ۴۰ سال دشمنی آمریکا و جیره خواران وابسته اش در هر کجا که توان مقابله نظامی و تن به تن از آن‌ها ساقط شد سعی کردند که با پرداختن به موضوعات دیگر و به نوعی ایجاد جنگ روانی پیروز این میدان باشند.

دشمن هم طبق روال همیشه سناریوی پرتکرار خود را بار دیگر مطرح و سعی کرد که با مخدوش کردن چهره نظام به اهداف خود دست یابد.

ما با دشمنی نزدیک به ۴۰ سال مبارزه می‌کنیم که همیشه سعی داشته با هدف قرار دادن افکار و اندیشه به میدان مبارزه بیاید.

امروز وقتی دشمن می‌بیند که سردار دل‌ها تمامی افکار و اندیشه‌ها را به میدان آورده و همگی با اشک‌های گرمشان او را بدرقه کرده، بی‌شک به دنبال نقشه‌ای دیگر برای براندازی می‌گردد و شبانه روز در تلاش است که دستاویزی بیاید که از آن بتواند بر اعمال ننگینش سرپوش گذاشته و چهره‌اش را در جامعه جهانی تطهیر کند.

تاریخ همواره در حال تکرار است و این رسالت هر کدام از ماست که بینش سیاسی و تفکر را به فرزندانمان یاد دهیم تا بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند و به این آگاهی برسند که دشمن در همه حال دشمن باقی خواهد ماند.

گزارش از: مهری کارخانه

انتهای پیام/

نظر شما