شناسهٔ خبر: 37755767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای (۱ بهمن ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، «مجید عسگری» فرماندار دهلران در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در دهه فجر تعداد ۴۱ پروژه بهره برداری و ۶ پروژهکلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای این پروژه‌ها هزینه شده است که زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

فرماندار دهلران تصریح کرد: از این تعداد ۱۱ پروژه اقتصادی هستند که ۹ پروژه آنها بهره برداری و ۲ پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود که زمینه اشتغال ۳۵ نفر در این طرح‌های اقتصادی فراهم است.

برخورداری بیش از هزار خانواده مددجوی ایلامی از بیمه‌های اجتماعی

«شبیب جعفرزاده» معاون امور حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان ایلام، گفت: طرح بیمه‌های اجتماعی مددجویان این نهاد بیش از ۱۰ سال است که با همکاری کمیته امداد و تأمین اجتماعی اجراء می‌شود.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال و نیز مجریان طرح‌های اشتغال زایی از جمله افرادی هستند که از این طرح برخوردار هستند.

 استان ایلام در صدر پرداخت خسارات به مناطق سیل زده قرار دارد

« قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام، گفت: استان ایلام در صدر پرداخت خسارات‌ها به مناطق سیل زده در حوزه جهاد کشاورزی قرار گرفته است و این جای تقدیر دارد.

وی افزود: عملکرد بنیاد مسکن در باز سازی منازل مسکونی و همچنین همکاری خوب سیستم بانکی استان در ارائه تسهیلات رضایت بخش است.

دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان ایلام در حالت آماده‌باش هستند

«سعید کریمیان» مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام، گفت: فرمانداری‌ها و بخش‌های تابعه و تمامی دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی اعم از شهرداری، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و راهور و فوریت‌های پزشکی از امروز سه‌شنبه اول بهمن تا یکشنبه هفته آینده به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی از امروز عصر وارد استان می‌شود که تا اواسط روز پنجشنبه در استان فعال است و سپس از عصر روز جمعه تا پیش از ظهر شنبه هفته یک سامانه بارشی با هسته سرد هوای استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. 

فعالیت تجاری در مرز مهران جریان دارد

« روح الله غلامی» مدیرکل گمرکات استان ایلام، گفت:  تردد کامیون‌های تجاری در هر دو سمت پایانه تجاری شهید سلیمانی بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و تجار ایرانی و عراقی مشکلی برای مراودات تجاری خود در این پایانه ندارند.

وی افزود: کامیون‌های ایرانی با خالی کردن بار خود، اجناس را تحویل کامیون‌های عراقی مستقر در آن سوی مرز می دهند و این روند همچون گذشته انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/970821

نظر شما