شناسهٔ خبر: 37755352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سمپاد در کیش تأسیس می‌شود/ زمین رایگان برای ساخت مدرسه داده می شود

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش با اعلام تراکم 30 نفر در هر کلاس در کیش گفت: بالاترین تراکم دانش‌آموزان در استان و کشور متعلق به این جزیره است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری فارس از کیش، سید جواد قوامی‌نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در نشست خبری عصر امروز به تشریح آخرین برنامه‌های این اداره در شش ماهه حضور خود در این جزیره پرداخت و عنوان کرد: در این مدت سعی کردیم با نگاه به سند تحول بنیادین و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب، استراتژی سه ساله‌ای برای جزیره کیش طراحی کنیم.

وی افزود: بر این اساس تبدیل شدن به یکی از 5 آموزش و پرورش کشور طی سه سال آینده یکی از اهداف ما قرار داده شده است، برای رسیدن به اهدافمان روی کمک و مشارکت همه اقشار حساب باز کردیم.

قوامی‌نژاد معتقد است که برخی اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش کیش برای اولین بار صورت گرفته شده که آنها را بدین شرح عنوان کرد: مستقل شدن ساختمان اداره آموزش و پرورش برای اولین بار، راه‌اندازی مدرسه بین‌الملل، اضافه شدن رشته تربیت بدنی پسران، اخذ مجوز برای راه‌اندازی کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) و دارالقرآن، را‌ه اندازی مرکز مشاوره، افتتاح کانون فارغ‌التحصیلان جزیره را در بیستم آبان از اقداماتی است که برای اولین بار در کیش صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: مرکز جامع شاهدپژوهی، خانه ریاضیات، باغ فیزیک و پارک ربات‌ها نیز از مواردی است که در حال مکاتبه برای اجرای آنها هستیم.

تأسیس مدرسه سمپاد در کیش

قوامی‌نژاد از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش کیش و سازمان منطقه آزاد کیش و مرکز استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در دهه فجر امضا خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه قرار است سال آینده مرکز سمپاد در جزیره کیش راه اندازی شود، این یک ظرفیت بی نظیر است و به‌راحتی نمی‌شود این امتیاز را به‌دست آورد، باعث ماندگاری دانش‌آموزان خوب در جزیره و بهبود کیفیت آموزشی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش کیش یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه را استقرار نمیشگاه دائمی طرح‌های برتر جشنواره جوان خوارزمی در کیش عنوان کرد و گفت: طرح شهاب، خواهرخواندگی مدارس جزیره کیش با سمپاد خراسان رضوی نیز در این تفاهم نامه گنجانده شده است.

کیش بالاترین تراکم فضای آموزشی کشور را دارد

وی در ادامه به فضای پرتراکم مدارس کیش اشاره کرد و گفت: بالاترین تراکم دانش‌آموزان در استان و کشور متعلق به جزیره کیش است، این یک مانع بزرگ بر سر راه کیفیت بخشی است.

قوامی‌نژاد اظهار داشت: تراکم در کشور حدود 25 الی 26 نفر است، در استان هرمزگان نزدیک به 24 نفر و در جزیره کیش نزدیک به 30 نفر در هر کلاس است.

وی گفت: سرانه استاندارد فضای آموزشی را حدود 8.1 متر به ازای هر نفر عنوان کرد و گفت: در استان یزد این سرانه 8.3 است، در هرمزگان 5.7 و در کیش متاسفانه حدود 4.5 است که یکی از پایین‌ترین سرانه‌های آموزشی کشور را داریم.

رئیس آموزش و پرورش کیش ادامه داد: این وضعیت باعث می شود که کار معلمان و آموزش و پرورش سخت‌تر بشود، باید مدرسه بیشتری در کیش ساخته شود، بدین منظور جلساتی با سازمان منطقه آزاد کیش و اداره کل نوسازی برگزار شد و برای اولین بار مصوبه‌ای را ابلاغ شد که از این به بعد سازمان نوسازی هر مقدار بخواهد مدرسه بسازد، سازمان منطقه آزاد کیش به آنها زمین رایگان بدهد.

وی افزود: در دهه فجر سه مدرسه از طرف نوسازی وزارت آموزش و پرورش کلنگ زنی خواهد شد، دو مدرسه را هم سازمان منطقه آزاد کیش شروع می‌کند و یک مدرسه هم آغاز به ساخت شده است.

قوامی نژاد در رابطه با تعطیلی‌ مدارس در روزهای بارانی در کیش گفت: 4 روز تعطیلی به‌خاطر بارندگی داشتیم، برای این روزها باید کلاس‌های جبرانی در نظر گرفت، روز اول بارندگی غافلگیر شدیم و مشکلات بسیاری بود، اما در روزهای بعدی تسلط ما بر کار بیشتر شد و مشکلات به نسبت مرتفع شد.

دعوت از خیرین برای مدرسه سازی

وی از خیرین خواست که برای ساخت مدرسه در کیش کمک کنند و در این رابطه گفت: سازمان نوسازی مدارس بودجه‌ای شناور را برای این کار در نظر گرفته، بدین ترتیب که هر خیر هر مقدار کمک کند به همان میزان هم آنها بودجه می‌گذارند، این مبلغ برای کیش 60 به 40 است، یعنی خیر اگر 40 درصد هزینه ساخت مدرسه را بدهد سازمان نوسازی 60 درصد آنرا پرداخت می‌کند.

حق مسکن فرهنگیان کیش پرداخت می‌شود

رئیس آموزش و پرورش کیش در رابطه با حق مسکن فرهنگیان نیز گفت: طی یکی دو هفته آینده حق مسکن پرداخت خواهد شد، در سال آینده این حق مسکن به حق کیفیت بخشی تبدیل خواهد شد، یعنی هر چقدر معلمان بتوانند در کیفیت بخشی موثرتر باشند، حق کیفیت بخشی بیشتری دریافت می‌کنند.

کمک داوطلبانه آری؛ اجباری خیر

قوامی نژاد در پاسخ به خبرنگار فارس در رابطه با انتشار اطلاعیه‌ای در یکی از مدارس کیش که درخواست شارژ ماهیانه از دانش‌آموزان کرده بود، عنوان کرد: کمک داوطلبانه را دریافت می‌کنیم اما هیچگونه کمکی به‌صورت اجباری از هیچ‌کسی نباید گرفت، مواردی اگر وجود دارد به اداره مراجعه کنند و حتماً پیگیری می‌کنیم و پول پرداختی را برمی‌گردانیم.

وی ادامه داد: در این سال تحصیلی چند مورد شکایت داشتیم و آنها را پیگیری کردیم، هر مورد دیگری که گزارش شود را نیز مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش کیش در پایان گفت: بسیاری از اقداماتی که در راستای کیفیت بخشی در مدارس انجام می‌شود از پولی است که از اولیا یا خیرین کمک می‌گیرند، حتی برخی مدارس از همین پول‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کنند.

انتهای پیام/ 88043

نظر شما