شناسهٔ خبر: 37755307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف بیش از 3500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای خراسان رضوی

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با تلاش مرزداران خراسان رضوی در سال جاری بیش از3500 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، سردار قاسم رضایی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهر مرزی تایباد گفت: انقلاب اسلامی، شعاعی از دین اسلام و عاشورا است و به برکت دین مبین اسلام، ایران اسلامی در دل همه مردم مسلمان و مستضعفین نشسته است.

وی با اشاره شهادت سردار پر افتخار اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: شهید سلیمانی بزرگ شده مکتب حضرت امام خمینی (ره) و تابع ولی امر مسلمین جهان و یکی از موثرترین افراد در نهادینه کردن و انتشار نهضت انقلاب اسلامی در خارج از مرزها است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ما در ایران اسلامی «سلیمانی» ها داریم و روحیه انقلابی این شهید عزیز استمرار دارد، اضافه کرد: روحیه دفاع مقدس و مقاومت در بین مرزبانان جاری و ساری است.

رضایی بیان کرد: خراسان رضوی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان مرز مشترک دارد و اقدامات بسیار موثری در حوزه مرز افغانستان توسط مرزبانان استان صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.

وی فعالیت مرزبانان در سراسر مرزها را کاملا حرفه‌ای و با اشرافیت بالا در کنترل مرزها توصیف کرد و افزود: با تلاش مرزداران در خراسان رضوی در سال جاری بیش از 3.5 تن مواد مخدر کشف شده که این کشفیات نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در شرق کشور توسط مرزبانان (معادل کشف 77 تن مواد مخدر) خاطرنشان کرد: مطالبه جدی بنده به عنوان فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، این است ملت‌ها از دولت‌های خود و سازمان ملل، مبارزه با مواد مخدر را باید مطالبه کنند.

سردار رضایی با اشاره به بر شعار سال«رونق تولید»، افزود: در راستای تحقق شعار سال، مرزبانان با تلاش فراوان در مقابله با انواع قاچاق کالا و سوخت  کشفیات بسیار خوبی داشتند که این میزان نسبت به سال گذشته 2 و نیم برابر است.

وی تصریح کرد: ما در فرایند مبارزه با قاچاق به طور جدی منافع ملی را دنبال می‌کنیم و با تلاش فراوان به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با انتقاد از برخی اظهار نظرها در خصوص کولبران، اعلام کرد: وقتی فردی در نیمه شب در دره‌ها و ارتفاعات تردد غیرمجاز دارد و با مرزبانان درگیر شده و اقدام به تیراندازی می‌کند مسلما کولبر نیست، اگرچه با کوله خود اجناس غیر مجاز، ضد فرهنگی، مشروبات الکلی، اسلحه و مهمات را حمل می‌کند. 

انتهای پیام/ 70068

 

نظر شما