شناسهٔ خبر: 37754765 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همزمان با سالروز مرگ بنیانگذار شوروی؛

رهبر انقلاب: آن مومیائی، یک جسم بی‌ارزش محکوم به زوال شد

همزمان با سالروز درگذشت ولادیمیر لنین، صفحه منتسب به رهبر انقلاب، بیانات ایشان در مورد این سیاستمدار روسی را منتشر کرد..

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با سالروز درگذشت ولادیمیر لنین بنیانگذار اتحاد شوروی، صفحه اینستاگرامی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عکسی را مربوط به این سیاستمدار روسی با پیوست به بیانات مقام معظم انقلاب منتشر کرد. 

متن پیام به شرح زیر است:

"۳۰دی ۱۳۰۲: سالروز درگذشت ولادیمیرلنین، بنیانگذار اتحاد شوروی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:‌

رهبران مادی را با انواع حیله‌ها می‌خواهند در دل‌ها زنده نگه دارند، نمی‌شود. جسد لنین - رهبر شوروی - را مومیائی کردند تا بماند و جلوِ چشم باشد، اما نماند. آن مومیائی، یک جسم بی‌ارزش، آن فکر و آن اصول و آن یاد، همه محکوم به زوال شد؛ هم در جامعه‌ی خود او، هم در سطح جهان.
۱۳۸۶/۳/۱۴

لنین، رهبر انقلاب اکتبر ۱۹۱۷میلادی روسیه و بنیانگذار اتحاد شوروی، یکی از دو ابرقدرت دوران جنگ سرد بود. شوروی تا سال ۱۹۹۱میلادی که دچار فروپاشی شد، بزرگترین الهام‌بخش تفکر مادی‌گرای کمونیسم در عالم بود. جسد لنین، پس از مرگ، به صورت مومیایی درآمد که در آرامگاهش در میدان سرخ مسکو نگهداری می‌شود. با مرگ لنین، جوزف استالین جای او را در حزب کمونیست و کشور شوروی گرفت."

رهبر انقلاب: آن مومیائی، یک جسم بی‌ارزش محکوم به زوال شد

انتهای پیام/

نظر شما