شناسهٔ خبر: 37754756 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

رحیمی: تجربه مسکن مهر در طرح اقدام ملی مسکن تکرار نشود

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تمامی شهرهای جدید موظف هستند پیش از آغاز عملیات اجرایی هر پروژه، طرح و مشخصات را توسط مهندسان ذی‌صلاح تهیه و آن را به فراخوان بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمود رحیمی در نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی شرکت عمران با همکاری جامعه دانشگاهی و انجمن‌های صنفی و علمی با عنوان «کاربست مدیریت پروژه در نسل دوم شهرهای جدید»، با اشاره به تجربه مسکن مهر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی دهه اخیر در شهرهای جدید اعلام کرد: این اقدام در شرایطی در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفت که این شرکت به هیچ وجه از ساختار سازمانی لازم برای تحمل به دوش کشیدن این تعهد، برخوردار نبوده و ساختار شرکت، متعارف با تعاریف، طرح جامع و تفصیلی شهرهای جدید در ۲۰ سال گذشته بود.

وی، در این خصوص ادامه داد: با وجود تمامی این مشکلات، ما دست به دست هم داده و تلاش کردیم تا طرح مذکور با مدیریت صحیح طبق برنامه زمان‌بندی به اتمام برسد؛ امام همچنان شاهد مشکلاتی در برخی از پروژه‌های این طرح هستیم.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر این‌که ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر، ظرفیتی بود که در آن زمان شهرهای جدید را با چالش جدی روبه‌رو کرد، گفت: اهمیت و ضرورت این مسئله را افرادی درک می‌کنند که تاکنون حداقل ۱۰۰ واحد مسکونی را ساخته و به سرانجام رسانده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز در این نشست کنار یکدیگر جمع شدیم تا بحث مدیریت پروژه را از زوایای گوناگون بررسی کرده و خروجی آن را در پروژه‌های نسل دوم شهرهایمان به کار گیریم.

رحیمی با اشاره به سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی تحت‌عنوان برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، بیان کرد: بدون شک نمی‌خواهیم تجربه تلخ مسکن مهر در این برنامه تکرار شود، به همین دلیل با وجود محدودیت زمانی موجود در اولین گام برای آغاز طرح مذکور، پیشبرد امور بر اساس فرآیند مدیریت پروژه را ابلاغ و در دستور کار قرار دادیم. طبق دستور کار ابلاغی، تمامی شهرهای جدید موظف هستند پیش از آغاز عملیات اجرایی هر پروژه، نقشه، طرح و مشخصات آن را توسط مهندسان ذی‌صلاح چه از طریق مهندسان مشاور و چه از سوی سازمان نظام مهندسی تهیه، برآورد و سپس آن را به فراخوان بگذارند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر اینکه تلاش داریم با وجود محدودیت زمانی در اجرای پروژه‌ها، تمامی موارد بر روی ریل نظام فنی و اجرایی حرکت کنند گفت: در این راستا تصمیم داریم برای ارتقای انگیزه و تشویق بخش‌هایی که تاکنون همراهی خوبی با مجموعه داشته‌اند ولی نتیجه کار آن‌ها دیده نشده است، جشنواره‌ای را در بخش‌های، طراحی برتر، مدیریت پروژه و کیفیت برتر و بهره‌برداری و رضایتمندی برتر برگزار و از آن‌ها قدردانی کنیم.

رحیمی همچنین بیان کرد: انتظار می‌رود از این پس در این مسیر با تدوین آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل و تربیت مدیران و کارشناسان خوب شاهد نتیجه مطلوبی در فرایند اجرایی پروژه‌های جدید در کشور باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم در سنوات آتی با ارتقای میزان همکاری، هم‌فکری سیستمی، بهبود ساختار سازمانی جدید و همچنین استفاده از تجارب کشورهایی که با به‌کارگیری راهکارهای علمی به موفقیت رسیده‌اند شاهد پیشرفت‌های شاخصی در عملکرد مدیریت پروژه در شهرهای جدید باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما