شناسهٔ خبر: 37753605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسیج رسانه نقش مهمی در افزایش بصیرت و تعالی فکری جامعه دارد

امام جمعه رفسنجان گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه که در فضای مجازی به وجود آمده، سلب اعتماد از مردم است بسیج رسانه نقش مهم و اساسی در بالابردن بصیرت و تعالی فکری جامعه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در نشست با اعضای بسیج رسانه شهرستان با بیان اینکه ماه بهمن سرفصل مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: بهمن پرخبرترین ماه در تاریخ انقلاب اسلامی است و یادآور ورود امام (ره) و حرکت تاریخی همافران ارتش است.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: رسانه اهمیت زیادی دارد و از آن در عرصه انقلاب می‌توانیم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج رسانه معانی مختلف دارد؛ یک معنا حرکت‌دادن و به راه انداختن و هماهنگ‌کردن همه رسانه‌هاست، افزود: یک معنای دیگر با دیدگاه انقلابی نگاه‌کردن و هویت ارزشی پیدا کردن است.

عسکری ادامه داد: بسیج رسانه در کشور ما بدین معناست که اندیشه بسیجی بر رسانه حکمفرماست، تفکر بسیجی باید اول در آن صداقت باشد و خبر را همان‌ که هست منتشر کند.

وی بیان کرد: دروغ، منکر خبررسانی است، مهم‌ترین سرلوحه کار بسیج رسانه بنا به آیه قرآن بیان محکم و حرف ریشه‌دار مطرح‌ کردن است چنان‌چه قرآن از آن به‌عنوان قول سدید یاد کرده است.

امام جمعه رفسنجان خبررسانی را در دو عرصه انقلابی‌گری و غیرانقلابی‌گری عنوان داشت و گفت: ممکن است یک خبر جامعه را به هم بریزد رسانه باید مانند سد جلوی آن بایستد بفهمد خبر را چه اندازه به جامعه منتقل کند حتی خبر صادقانه هم ممکن است در جامعه آشوب ایجاد کند باید بستر فراهم شود و خبر را در آن بستر منتشر کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه که در فضای مجازی به وجود آمده، سلب اعتماد از مردم است بسیج رسانه نقش مهم و اساسی در بالابردن بصیرت و تعالی فکری جامعه دارد.

عسکری به شهادت سردار سلیمانی نیز پرداخت و گفت: شهادت این سردار سپاه اسلام از الطاف خفیه الهی بود و برکات فراوانی پشت این قضیه وجود دارد.

وی اضافه کرد: شهادت سردار سلیمانی ظاهر بسیار سختی داشت اما دستاوردهای بالایی دارد که مهم‌ترین آن درهم شکستن ابهت پوشالی آمریکاست.

رسالت بسیج رسانه رساندن تفکر برگرفته از بصیرت انقلابی است

شاهرخی فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان اظهار کرد: امام جمعه شهر به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرمانده قرارگاه بصیرت شهر است و رسالت بسیج رسانه رساندن تفکر برگرفته از بصیرت انقلابی که از این قرارگاه جهت می‌گیرد، است.

وی با اشاره به موضوع شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز داشت: این روزها برای کل جهان به‌ویژه مسلمانان روزهای سختی بود هر لحظه که زوایای تازه‌تری از شخصیت سردار سلیمانی بروز می‌کند داغ‌ها تازه‌تر می‌شود.

انتهای پیام/80016/ب

نظر شما