شناسهٔ خبر: 37753592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ذائقه ها در کهگیلویه وبویراحمد به سمت اخبار جنجالی گرایش دارد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد با تحلیل برخی چالش های فرا روی رسانه ها و گسترش دامنه وسیع و پرنفوذ شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بویژه در این برهه زمانی تاکید کرد که تمایل و گرایش بسیاری از مخاطبان و حتی گروه های مرجع به سمت اخبار زرد ، جنجالی و منفی گرایانه در این استان بیشتر است.

صاحب‌خبر -

امیر رئوف عصر امروز سه نشبه در نشست هم اندیشی هیات اندیشه ورز بسیج رسانه کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: این در حالی است که رویکرد و راهبرد رسانه های اصلی و معتبر بویژه رسانه ملی در استان به سمت اخبار امیدوارکننده و مثبت استوار است.

وی تصریح کرد: البته این اولویت به معنای بی تفاوتی نسبت به برخی ضعف ها و ناکارآمدی ها در حوزه های مختلف مدیریتی نیست.

 رئوف یادآور شد: کهگیلویه وبویراحمد سرشار از ظرفیت های متنوع و استعدادهای فراوان در بخش های مختلف است اما بدون شک نسبت به معرفی این ظرفیت ها و قابلیت ها در حوزه رسانه کوتاهی شده است.

وی با تشریح برخی کارکردها و اولویت های خبری مرکز دنا نیز گفت: سعی شده تا رسانه به سوی مردم و متن جامعه بویژه جوامع روستایی استان سوق داده شود و حتی محتوای بسیاری از برنامه های صدا و سیمای استان با حضور مردم و گروه‌های مرجع تولید می شود.

وی برخی خواسته ها و توقعات مخاطبان و البته گروه های مرجع را در خصوص شیوه های ورود صداو سیما به برنامه های مختلف یاداور شد و گفت: رسالت و ساختار سازمانی هر مرکزی در هر استان و منطقه ای مشخص است.

رئوف ادامه داد: اولویت اصلی صداوسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد توجه و پرداختن و تقویت فرهنگ ها، آداب و رسوم مختلف مردمان این خطه با سلایق ، قومیت ها و گرایش های مختلف است.

وی با اشاره به نظر سنجی صورت گرفته از سوی سازمان صدا و سیما نیز گفت: در پاییز سال ۹۷ برنامه های سیمای استان ۵۸ درصد مخاطب داشت که با تغییر در برنامه ها و شیوه های تولید در پاییز امسال این میزان به ۷۶ درصد افزایش یافت.

رئوف ادامه داد: همچنین میزان استقبال مخاطبان در بخش برنامه های رادیویی نیز از پاییز سال گذشته با ۱۰درصد رشد از ۲۹ به حدود ۳۹درصد رسیده است.

وی در پاسخ به درخواست یکی از فعالان فرهنگی و رسانه ای استان در خصوص ورود جدی تر صداو سیمای مرکز استان به موضوع فسادهای سیستمی و برخی پرونده های خاص نیز گفت: رسانه باید در این زمینه بویژه در حوزه پرونده های قضایی با ظرافت ورود پیدا کند و هرگونه افراط گرایی در این راستا تبعات منفی به دنبال خواهد داشت.

ضرورت تعامل، همدلی و ارتباط بیشتر صداوسیما با دیگر رسانه های جمعی در استان، توجه به نسل جوان بویژه در منشور گام دوم انقلاب و تولید برنامه های پرمحتوا ، مخاطب پسند و پرهیز از اخبار و برنامه های کلیشه ای و تکراری، حضور پرنگ تر و نقش ممتاز مردم بویژه جوامع محلی در صد اوسیمای استان، نگاه حرفه ای و تحلیل مدارانه به موضوعات و چالش های فرهنگی و آسیب های اجتماعی استان، مبارزه و ورود جدی تر با فساد، ضرورت تولید برنامه های چالشی و پاسخگو کردن مسئولان و همچنین رعایت عدالت در برنامه ها و پرداختن به مسایل و موضوعات مردم در همه شهرستان ها و مناطق مختلف از عمده مسایل مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما