شناسهٔ خبر: 37753020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبرداد

کمک خیران تهرانی به کودکان یتیم و محسنین گلستان

گرگان- مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از کمک خیران تهرانی به کودکان یتیم و محسنین گلستانی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خیران تهرانی حمایت ۴۷۵ فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان را برعهده گرفتند.

همچنین یک خیر تهرانی به ۴۰۰ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان ۴۰ میلیون تومان کمک کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان در این خصوص اظهارکرد: پنج حامی تهرانی با پرداخت سرانه ۵۰ هزار تومان برای هر یک از ۴۷۵ یتیم گلستانی سالانه ۲۸۵ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک می کنند.

اسکندر اسکندری عنوان کرد: این نهاد به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز همه مددجویان باشد، از این رو با اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین در نظر دارد با مشارکت خیران نیکوکار، اقدامی خداپسندانه برای رفع نیاز محرومان و خدمت‌رسانی هر چه‌بهتر به نیازمندان واقعی ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه این کمک‌ها برای معیشت، تحصیل، درمان، مسکن و دیگر نیازهای ایتام هزینه می‌شود، تصریح کرد: بسترهای الکترونیکی برای پرداخت آسان تر کمک های نقدی به ایتام و فرزندان محسنین گلستانی و همچنین نام نویسی حامیان در سایت اکرام ایتام و محسنین برای پرداخت کمک های نقدی آنها فراهم شده است.

اسکندری همچنین گفت: خیر تهرانی که حامی سه هزار فرزند یتیم در سطح کشور است به ۴۰۰ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان، ۴۰ میلیون تومان کمک کرد.

وی در خصوص طرح محسنین توضیح داد که این نهاد با هدف کمک به کودکانی که پدر و مادر دارند اما والدینشان به دلایلی از قبیل بیماری‌های سخت، از کارافتادگی، زندانی بودن، طلاق و غیره توان تأمین معیشت فرزندان خود را به عنوان آینده‌سازان کشور ندارند طرح محسنین را به منظور بهره‌مندی از کمک‌های مادی مردم خیر و نیکوکار کشور اجرا می‌کند.

وی گفت: تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد این استان ۹ هزار و ۲۲۲ نفر است که چهار هزار و ۵۷۴ نفر از این تعداد فرزندان یتیم و چهار هزار و ۶۴۸ نفر هم محسنین هستند.

نظر شما