شناسهٔ خبر: 37753009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بروز سرطان در زنجان پایین است

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به پایین بودن بروز سرطان در استان نسبت به کشور گفت: این آمار در هر 100 هزار نفر برای استان زنجان 106 نفر است در حالیکه کشور 150 نفر گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا صائینی امروز در گفت‌وگو با تاکید بر تاثیر افزایش امید به زندگی در شیوع بیماری‌های غیرواگیر اظهار کرد: این تاثیر در بروز بیماری سرطان هم مشهود است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزایش سن، مصرف الکل و دخانیات، سبک زندگی و فعالیت بدنی را از ریزفاکتورهای موثر در بروز بیماری سرطان گفت: عدم تحرک بدنی کافی هم در بروز این نوع بیماری دخیل است و در این رابطه 42 درصد مردم تحرک بدنی کافی ندارند. 

وی به تاثیر تغذیه در ابتلای افراد به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان اشاره و تصریح کرد: در این رابطه میزان مصرف نمک در استان زنجان بیشتر از میانگین کشوری است.

صائینی با مقایسه آمار شیوع بیماری سینه در کشور و استان زنجان گفت: درصد شیوع این نوع سرطان به ترتیب 32.6 و 19.3 درصد است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار شیوع سرطان پروستات در استان و کشور را به ترتیب 18.1 و 18.7 درصد اعلام کرد و افزود: این آمار شیوع در سرطان معده 14.2 و 13.8 درصد است.

وی با اشاره به پایین بودن بروز سرطان در استان زنجان نسبت به کشور ادامه داد: این آمار در هر 100 هزار نفر برای استان زنجان 106 نفر است در حالیکه کشور 150 نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/73004/ق/20

نظر شما