شناسهٔ خبر: 37752803 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

منابع عراقی فاش کردند؛

اصرار بارزانی در دیدار با ترامپ بر حضور نظامیان آمریکا در اقلیم

منابع عراقی فاش کردند که رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدارش با ترامپ بر ادامه حضور نظامیان آمریکایی در این اقلیم اصرار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، المسله گزارش داد: نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نظامیان آمریکایی را نادیده گرفته است و به دنبال نگه داشتن نظامیان آمریکایی در اقلیم کردستان عراق در جریان دیدارش با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست.

این رسانه عراقی به نقل از یک منبع سیاسی آگاه امروز سه شنبه ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ فاش کرد که نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدارش با دونالد ترامپ بر ضرورت حضور نظامیان آمریکایی در اقلیم اصرار خواهد کرد.

به گفته این منبع؛ بارزانی اعلام خواهد کرد که اقلیم به حضور نظامیان آمریکایی برای حمایت از خطرات نیاز دارد و اینکه باید اقلیم منطقه بی طرف در هر درگیری باشد.

المسله گزارش داد: بارزانی به دنبال نادیده گرفتن مصوبه پارلمان در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از عراق است و در راستای منافع خاص به دور از رویکرد بغداد حرکت خواهد کرد. بارزانی از استقبال کردها از حضور آمریکایی‌ها سخن خواهد گفت و اینکه اقلیم خواهان ادامه حمایت و آموزش نیروهای پیشمرگه از سوی آمریکاییها است و اینکه پایگاه‌های نظامی در اقلیم سریعاً ساخته شود.

نیچروان بارزانی قرار است با ترامپ در حاشیه نشست داووس در سوئیس دیدار کند.

نظر شما