شناسهٔ خبر: 37751956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر خارجه آمریکا: استراتژی ما در قبال ونزوئلا «موثر» بوده است

مایک پمپئو استراتژی آمریکا در قبال ونزوئلا را با سیاست واشنگتن در برابر مسکو، پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق مقایسه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کاراکول کلمبیا استراتژی فشار آمریکا علیه ونزوئلا را با سیاست واشنگتن در قبال روسیه پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوری سابق مقایسه کرد و مدعی شد که حمایت آمریکا از خوان گوآیدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا یک «شکست» نبوده است.

او مدعی شد: آنچه می‌شنوم این است که این استراتژی ما [در قبال ونزوئلا] در حال عمل است. به یاد می‌آورم جیمز بیکر [وزیر خارجه دوره بوش پدر] به من گفت که پیش از سقوط اتحاد جماهیر شوروی سابق، هیچ کسی باور نمی‌کرد که استراتژی ما عملی شود.

پمپئو با اشاره به اینکه سیاست واشنگتن در برابر کاراکاس «موثر» بوده است، مدعی شد آمریکا به دنبال آن است تا به مردم ونزوئلا کمک کند به همین دلیل است که این کشور را با تحریم‌های سخت هدف قرار داده است.

او گفت: هدف ما این است که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را وادار به ترک حکومت کنیم. من با گوآیدو صحبت کردم. ما باهم به جلو حرکت می‌کنیم تا به انتخابات آزاد و منصفانه دست یابیم و پس از آن ونزوئلا‌یی‌ها آینده‌ای بهتر، مرفه‌تر و روشن‌تر خواهند داشت.

پمپئو که در نخستین مرحله از سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین و کارائیب، برای شرکت در سومین کنفرانس وزیران قاره آمریکا درباره مبارزه با تروریسم که روز دوشنبه در بوگوتا، پایتخت کلمبیا و با حضور نمایندگان ۲۵ کشور منطقه آغاز شد، به کلمبیا رفته است، بار دیگر بر حمایت واشنگتن از مخالفان دولت ونزوئلا از جمله خوان گوایدو، که خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا می‌داند، تاکید کرد. او مدعی شد آمریکا، که انتخاب مجدد مادورو را در سال ۲۰۱۸ متقلبانه می‌داند، به تلاش برای «برقراری دموکراسی» در ونزوئلا ادامه خواهد داد.

خوان گوایدو نیز برای دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا به کلمبیا سفر کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما