شناسهٔ خبر: 37751882 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی

بهره برداری از ۳۲ طرح عمرانی و ۳۳ طرح اقتصادی در دهه فجر

امینی از بهره برداری از ۳۲ طرح عمرانی و ۳۳ طرح اقتصادی بهزیستی همزمان با دهه مبارک فجر در استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «زهرا امینی» ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای ارایه گزارش دستگاه هاهی اجرایی در زمینه محرومیت زدایی و فعالیت های فرهنگی و جهادی است.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه این فعالیت ها همه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: همه اقشار مردم باید در جریان فعالیت های دولت در راستای دستگیری از نیازمندان، محرومیت زدایی و فعالیت های اقتصادی و عمرانی قرار گیرند.

 

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از 65 طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با دهه مبارک فجر در مرکزی ادامه داد: از این تعداد 32 طرح عمرانی و 33 طرح اقتصادی است که در نقاط مختلف استان به بهره برداری می رسد.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه این طرح‌ها شامل افتتاح مسکن مددجویی، است، گفت: تلاش در راستای خانه دار شدن افراد تحت پوشش یکی از اولویت های بهزیستی است چرا که این مهم یکی از نیازهای مهم و دغدغه اصلی مددجویان است.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی افتتاح مرکز شبانه‌روزی توانبخشی رسول اکرم(ص)، خانه کودکان آسمانی امید، ساختمان موسسه نیکوکاری الغدیر، مرکز غیردولتی جسمی حرکتی روزانه زاگرس، مرکز غیردولتی اتیسم درخشش، مرکز غیردولتی  جسمی حرکتی دهکده آرامش معلولین، افتتاح یک واحد مسکونی خانواده دو معلولی خسارت دیده از سیل و ساخت مسکن را از جمله این پروژه ها دانست.

 

امینی ادامه داد: مرکز ارائه خدمات در منزل معلولین جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی، کلنگ‌زنی اولین کارخانه تولید کفش وابسته به شرکت تعاونی فراگیر معلولین،  راه‌اندازی خانه کوچک معلولین ذهنی خفیف، افتتاح چندین طرح دامداری و... از دیگر طرح‌های عمرانی و اقتصادی بهزیستی استان در این ایام است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت اجرای طرح های فرهنگی و ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی ویژه افراد تحت پوشش از دیگر اولویت های کاری بهزیستی است که در این راستا در ایام الله دهه مبارک فجر طرح های فرهنگی نیز به بهره برداری می رسد.

 

این مقام مسئول دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی والیبال، شطرنج، دارت، طناب کشی، نواختن زنگ انقلاب در مهدهای کودک، برگزاری جشن نماز مسابقه نماز، تجلیل از خادمان نماز، روزی با سردار، برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی را نیز از فعالیت‌های فرهنگی  این سازمان برشمرد و افزود: این برنامه ها با حضور خانواده بزرگ بهزیستی در روزهای دهه فجر برگزار می شود.

پایان پیام/ 177

نظر شما