شناسهٔ خبر: 37751865 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق نوآوری خبر داد:

اعطای تسهیلات اشتغالزایی ۲ درصدی به دانش‌بنیان‌ها

تهران- ایرنا- رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از اعطای تسهیلات اشتغالزایی با نرخ ۲ درصد سود به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، «علی وحدت»  در دیدار و گفت و گو با مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضمن بررسی عملکرد این بانک در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان بر تسهیل و تسریع در رسیدگی به درخواست تسهیلات و میزان تسهیلات اشتغالزایی برای شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

وی گفت: از ابتدای تابستان ۱۳۹۸ تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده که ایجاد ۵۰۰ شغل جدید برای ۱۳۵ شرکت را به دنبال داشته است.

وحدت اظهار داشت: تسهیلات اشتغال پایدار صندوق به منظور رونق اشتغال و کمک به توسعه نیروی انسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و به صورت قرض‌الحسنه تخصیص می‌یابد.

وی همچنین تصریح کرد: مبلغ تسهیلات به ازای هر نفر ۳۰۰ میلیون ریال در سال جاری با نرخ ۲ درصد در نظر گرفته شده است که دوره بازپرداخت آن ۳۶ ماهه خواهد بود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:  سقف بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال پایدار برای هر شرکت دانش‌بنیان در هر سال، معادل ۱۵ نفر با مدرک کاردانی و بالاتر است و دامنه شمول این تسهیلات شامل نیروی انسانی به‌ کارگیری شده در کمتر از ۱۲ ماه گذشته از تاریخ ارائه درخواست شرکت است.

نظر شما