شناسهٔ خبر: 37751572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنجمین نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته در قم افتتاح شد

قم ـ ایرنا ـ پنجمین نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته عصر سه شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قم افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

در این نمایشگاه که با حضور حمید زادبوم معاون وزات صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران و بهرام سرمست استاندار قم کار خود را آغاز کرده است، ۱۲۳ شرکت تولیدی محصولات خود را برای بازدید فعالان و علاقه مندان این حوزه به نمایش گذاشته‌اند.

در این نمایشگاه که تا چهارم بهمن ماه برای بازدید عموم مردم و فعالان اقتصادی دایر است، برای نخستین بار بزرگترین نشانهای تجاری و واحدهای تولیدی کفش کشور محصولات برجسته خود را در استان قم در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه که با هدف رشد و توسعه صنعت کفش و صادرات استان قم و همچنین معرفی برندهای برتر در این حوزه برپا شده است، نیمی از شرکت کنندگان از قم و نیمی دیگر از استان‌های مشهد، تهران، تبریز، همدان، قزوین و کرج در آن حضور یافته اند.

همچنین برای بازدید از این نمایشگاه ۱۸۰ میهمان خارجی از ۳۰ کشور مانند عراق، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، گرجستان، ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، عمان، لیبی، کنیا، اوکراین، ترکمنستان، روسیه و سودان به صورت ویژه و با دو روز اسکان رایگان در قم دعوت شده‌اند.

گفتنی است سهم کالاها در پنجمین نمایشگاه کفش و صندل قم ۷۴ درصد، چرم مصنوعی ۱۴ درصد، ماشین‌آلات صنعت کفش ۶ درصد و صنایع وابسته ازجمله بسته‌بندی، قالب‌سازی، شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه و پتروشیمی نیز ۶ درصد است.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی کفش در استان قم مشغول به فعالیت بوده که توانسته اند سهم مناسبی از صادرات استان را به دست بیاورند. 

نظر شما