شناسهٔ خبر: 37751317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل صدا و سیمای استان خبر داد

افزایش مخاطبان صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌سال‌ اخیر

عیسی فتحی عیسی فتحی / عیسی فتحی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد از افزایش مخاطبان صدا و سیمای این استان در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

صاحب‌خبر -

"امیر رئوف " سه شنبه، یکم بهمن ماه در نشست هم اندیشی با هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان افزود: میل به گرایش برای تولید محتوای زرد در این استان بیشتر وجود دارد و در معرفی ظرفیت ها و ویژگی‌های مثبت استان کوتاهی شده است که رسانه های می توانند در این زمینه موثر واقع شوند البته معرفی ظرفیتهای استان در اولویت ماست.

وی با بیان اینکه رسانه ها در ایجاد امید و نشاط در جامعه نقش بسزایی می توانند ایفا کنند، اظهار کرد: سه کارکرد هر رسانه ای خبر و اطلاع رسانی، آموزش و تبیین و تفریح و سرگرمی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سعی کردیم رسانه را در بین مردم ببریم و بیشتر برنامه های صدا و سیمای استان با حضور مردم و گروه‌های مرجع پخش می روند.

رئوف با اشاره به نظر سنجی صورت گرفته از سوی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: در پاییز سال ۹۷ تلویزیون استان ۵۸ درصد مخاطب داشت که با تغییر در برنامه ها و شیوه تولید برنامه هم اکنون و در پاییز ۹۸ این میزان به ۷۶ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین در بخش رادیو نیز طی پاییز ۹۷ مخابان ما ۲۹ درصد بوده اند که هم اکنون و در پاییز ۹۸ این میزان به ۳۹ درصد رسیده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رسالت ما در صدا و سیمای استان توجه به آداب و رسوم، فرهنگ و هنر و اخبار محلی است.

رئوف تاکید کرد: ۳۰۰ شبکه تلویزیونی فارسی زبان خارجی با هزینه های میلیاردی فرهنگ و اعتقادات ما را هدف قرار داده اند.

وی اظهارکرد: نقد می تواند موجب توسعه و شکوفایی هر مجموعه ای شود و از نقد منصفانه و سازنده رسانه ها استقبال می کینم.

به گزارش ایسنا, مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آمادگی استفاده از تولیدات رسانه ای استان که منطبق با ضوابط هستند را داریم.

همچنین "سروان پاسدار فخرالدین رضایی"، رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: نقش خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در این استان بسیار موثر است و کسی نمی‌تواند این نقش را کتمان کند.
وی با اشاره به برخی مشکلات فضای رسانه‌ای استان، افزود: رشد قارچ‌گونه پایگاه‌های خبری از مهم‌ترین این مشکلات است که در آستانه انتخابات شاهد پررنگ‌تر شدن این معضل هستیم و باید به همکاری دستگاهها و نهادهای مربوطه این موضوع ساماندهی شود.
رضایی اظهارکرد: ورود افراد بدون تخصص، تجربه و آموزش به حوزه رسانه‌ای استان از دیگر مشکلاتی است که وجود دارد زیرا عملکرد این افراد زحمت خبرنگاران فعال استان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نقش صدا و سیما در بحث آموزش و ارتقای فضای رسانه‌ای استان بسیار مهم است اما این نقش تاکنون کم‌رنگ بوده است، خاطرنشان کرد: خبرنگاران سایر رسانه‌ها گلایه‌هایی دارند مبنی بر اینکه خبرنگاران صدا و سیما خود را تافته جدابافته می‌دانند.
رضایی بیان کرد: در بحث آموزش و تعامل با صدا و سیما آمادگی داریم از اصحاب رسانه که در میان آنها نخبگان و کارشناسان برجسته ای هستند، استفاده کنیم.


"علی اکبری تبار"، مسئول هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه هیات اندیشه ورز چند ماهی است که در حوزه بسیج رسانه شروع به کار کرده است، افزود: در همین مدت کوتاه نیز مطالبه گری و تعامل سازنده با مسئولان برای کمک به توسعه رسانه ها و استان مد نظر قرار گرفته است.
"عیسی فتحی"، سردبیر خبرگزاری ایسنا استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی، گفت: معمولا زمانی به شایعات دامن زده می‌شود که مسئولان پاسخگو نیستند و عدم پاسخگویی مسئولان سبب می‌شود که فضای مجازی از رسانه‌ها جلوتر باشد و این مسائل روی هم رفته سبب بدبینی مردم نسبت به رسانه می‌شود.
وی با بیان اینکه در برنامه‌های چالشی صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد جای مردم خالی است، افزود: پیشنهاد می‌شود از پیشنهادات و ‌نظرات مردم بیشتر در این برنامه‌ها استفاده شود.


"سید ولی موسوی"، از فعالان رسانه ای استان نیز ضمن تقدیر از عملکرد صدا و سیمای مرکز استان به بیان مسایل مختلفی از مشکلات و ظرفیت های رسانه ای و بخش های مختلف پرداخت.
"داریوش بهنیا"، مسئول دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه صداسیمای این استان در حوزه فرهنگ‌سازی بسیار ضعیف عمل کرده، گفت: تبیین مسائلی مانند ارثیه در استان عشیره‌ای کهگیلویه و بویراحمد بسیار ضروری است اما ما تاکنون ندیده‌ایم که کارشناسان دینی و کارشناسان مسائل اجتماعی شبکه استانی دنا به این مسائل بپردازند.
"سعید آتش‌بار"، از دیگر اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن مطرح کردن برخی انتقادها از برنامه‌های شبکه استانی دنا، گفت: گام دوم انقلاب اسلامی از مهم‌ترین مسائل روز جامعه است که باید بسیار مورد توجه باشد اما متاسفانه صدا و سیما برای اجرای برنامه‌های گام دوم از عناصر محافظه‌کار استفاده می‌کند.
وی با انتقاد از عملکرد ضعیف صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در رابطه پروژه‌های مهم استان از جمله کارخانه قند یاسوج و پروژه پتروشیمی سقاوه، افزود: صدا و سیما در زمینه بیان مشکلات این پروژه‌ها کار خاصی انجام نداد و حتی اگر ملاحظاتی هم در این رابطه وجود داشته قابل قبول نیست زیرا امنیت مقدم بر فرهنگ‌سازی و عدالت نیست.
آتش‌بار با بیان اینکه نیروهای انقلابی در سازمان صدا و سیما کم هستند و لازم است از ظرفیت این نیروها بیشتر استفاده شود، عنوان کرد: شبکه استانی دنا پیرامون تبیین اندیشه‌های امام(ره) نیز هیچ کار جدیدی انجام نداده است.
وی با انتقاد از نگاه خفیف رسانه ملی به انتخابات در استان، تصریح کرد: چه ایرادی دارد که صدا و سیما با حفظ همه ملاحظات بین کاندیداها مناظره برگزار کند تا عیار نامزدها پشت تبلیغات وسیع آنها مشخص شود.
آتش‌بار از صدا و سیما خواست با مردم شفاف بوده و حکیمانه همه مسائلی که مشکل امنیتی ندارند را بگوید و عنوان کرد: نفوذ سیاسی در سازمان و طوفان فقدان ایده از دیگر مشکلاتی است که در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
حمید جهان، خبرنگار خبرگزاری ایرنا کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از گسترش فیک نیوزها و رسانه های قارچی و بی هویت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی کرد و گفت: این موضوع باعث شده تا رسانه های دارای هویت و قدمت تحت شعاع قرار گیرد و اخبار از مجاری اصلی به دست مخاطبان نرسد.
مصطفی گلستانی فر، از فعالان رسانه ای استان نیز بر افزایش سطح سواد رسانه ای و ارتقای مهارت های قشرهای مختلف مردم در حوزه رسانه تاکید کرد و گفت: خوشبختانه صدا و سیمای استان اقدامات خوبی در این زمینه انجام می دهد که جای تقدیر دارد.


ابراهیم عزیزی، مدیر مسئول یکی از پایگاه خبری استان نیز در این نشست گفت: توسعه هر استان و کشوری مستلزم توجه ویژه به فرهنگ آن است و امام خمینی(ره) نیز در این زمینه می فرمایند “فرهنگ مبدأ همه خوشبختی ها و بدبختی های ملت است.
وی بیان کرد: مسئولان امر و رسانه ها باید در وهله اول فرهنگ سازی و توسعه فرهنگی را در استان گسترش دهند و صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه مصوبات شورای فرهنگ عمومی و دیگر بخش‌ها را از مسئولان مطالبه گری و پخش کند.
عزیزی به بحث خودکشی و دیگر آسیب های اجتماعی در سطح استان گریزی زد و افزود: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی تاکنون تا چه اندازه توانسته است در کاهش این آسیب ها نقش ایفا کند و آیا در عملکردها و هدف گذاری‌های سالانه به این موضوع پراخته می شود؟.
به گزارش ایسنا، وی به گلایه مردم در شهرستان ها و مناطق محروم از رعایت نشدن عدالت در پوشش رسانه ای صدا و سیما اشاره و تصریح کرد: مسئولان صدا و سیما باید به این موضوع توجه جدی نشان داده مشکلات و تنگناهاو ظرفیت های سایر مناطق استان را مانند مرکز استان مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام

نظر شما