شناسهٔ خبر: 37751252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

میز آران‌وبیدگل در استانداری اصفهان تشکیل می‌شود

کاشان- ایرنا- استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شهرستان آران‌وبیدگل یکی از قطب‌های صنعتی مهم در این استان است، گفت: بر همین اساس برای برطرف کردن موانع و مشکلات در راستای توسعه پایدار منطقه، میز آران‌وبیدگل اوایل سال آینده در استانداری تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

عباس رضایی عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان آران‌وبیدگل افزود: قسمت زیادی از مشکلات در بخش صنعتی و سرمایه‌گذاری این شهرستان در بخش ثبت اسناد و منابع طبیعی است که در این راستا کارگروه ویژه‌ای در قالب میز آران‌وبیدگل با حضور مدیران‌کل مربوطه و معاونت عمرانی استانداری اصفهان تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای آران‌وبیدگل در بخش گردشگری بیان کرد: ضروری است تا زمینه حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی به بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و به ویژه گردشگری را فراهم کنیم تا توسعه پایدار این شهرستان بیش از پیش فراهم شود.

استاندار اصفهان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و توطئه‌های استکبار جهانی ضد جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با توان بخش خصوصی شاهد رشد و بالندگی کشور در این شرایط ویژه هستیم که باید قدردان آن باشیم.

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای حضور پرشور مردم در این انتخابات وظیفه همه ماست اما باید اصل بی‌طرفی و سلامت انتخابات هم مورد توجه باشد.

فرماندار آران‌وبیدگل نیز در ادامه یادآور شد: این شهرستان گردشگرپایه، تولیدمحور و اقتصادپایه شده که علت آن برخورداری از ۸۱۰ واحد صنعتی است که از این تعداد، ۵۱۰ واحد در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت دارند.

اسماعیل بایبوردی افزود: درآمد صادرات کالاهای غیرنفتی از شهرستان آران‌وبیدگل در یک‌سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار و بیشتر کالاهای صادراتی شامل فرش ماشینی و فولاد بوده است که به ۱۸ کشور جهان صادر شد.

وی با اشاره به وجود پنج هزار واحد صنفی در این شهرستان بیان کرد: نرخ بیکاری در آران‌وبیدگل به کمتر از پنج درصد رسیده که این منطقه را به عنوان نماد رونق تولید در کشور تبدیل کرده است.

فرماندار با اشاره به ظرفیت‌های حوزه گردشگری آران‌وبیدگل تشریح کرد: وجود بیش از ۵۰۰ اثر با ارزش تاریخی و کویرهای بکر و بی‌مانند زمینه ورود گردشگران را به این شهرستان فراهم کرده است که باید از چنین فرصتی به خوبی بهره‌برداری کرد.

امام‌جمعه آران‌وبیدگل هم در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرهنگی و اقتصادی این شهرستان گفت: در بخش فرهنگی و مذهبی سرآمد استان اصفهان هستیم که اهدای افزون بر ۸۰۰ شهید و چندین هزار جانباز و آزاده، وجود پنج دانشگاه، چهار حوزه علمیه ‌و چندین هزار طلبه و دانشجو گواه این ادعاست.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی اضافه کرد: بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی که بیشتر آنها در بخش فرش ماشینی فعالیت دارند، این شهرستان را به قطب تولید فرش ماشینی کشور تبدیل کرده است.

وی همچنین به ظرفیت بالای گردشگری در آران‌وبیدگل اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه سیاست کشور اتکای کمتر به درآمدهای نفتی است، تقویت گردشگری می‌تواند درآمد و توسعه پایدار این شهرستان را به همراه داشته باشد.

امام‌جمعه آران‌وبیدگل ادامه داد: باید با توجه ویژه دولت مشکلات گردشگری این شهرستان هر چه زودتر برطرف شود و با فراهم کردن زیرساخت‌ها شاهد رشد بیش از پیش این حوزه در شهرستان باشیم.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه‌کاره در حوزه‌های گوناگون یادآور شد: ۲ بیمارستان در حال ساخت با مشارکت خیران که پیشرفت ۹۰ درصدی دارد اما سالیانی از ساخت آنها می‌گذرد و نیازمند تکمیل و تجهیز امکانات هستند.

سلیمانی، پیگیری و برطرف کردن مشکلات منطقه محروم یحیی‌آباد با جمعیت سه هزار نفر را از جمله خواسته‌های به حق مردم برشمرد که از هرگونه خدمات دولتی محروم است و نیاز به نگاه ویژه دولت دارد.

وی عنوان کرد: مناسب نبودن ورودی شهر و مبلمان شهری از مشکلات دیگر آران‌وبیدگل است که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

احسان کوزه‌گر، در پایان این نشست به جای رضا رمضانی به عنوان شهردار جدید آران‌وبیدگل معارفه شد.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و  ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما