شناسهٔ خبر: 37751196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترکیه «برای اسکان آوارگان» در «ادلب» ساختمان می‌سازد

دولت ترکیه می‌گوید به دنبال ساخت خانه‌های موقت برای پناهندگان سوری در ادلب است تا از ایجاد موج جدید پناهندگان به سمت ترکیه جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) ضمن متهم کردن دولت سوریه به نقض آتش‌بس در ادلب گفت که آنکارا در شمال این استان «خانه‌های موقت» خواهد ساخت.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو در گفت و‌گو با شبکه «اِن‌تی‌وی» ترکیه گفت که دولت سوریه علی رغم آتش‌بس در ادلب به حملات خود ادامه می‌دهد و باید این حملات را پایان داده و به حل و فصل سیاسی بحران کمک کند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت که این کشور اقدام به ساخت خانه‌های موقت برای «فراهم‌سازی حداقل امکانات زندگی برای آوارگان سوری» در ادلب کرده است. او در ادامه از سازمان ملل خواست تا در این خصوص از ترکیه پشتیبانی کند.

چاووش اوغلو سپس به طور ضمنی به هدف ترکیه از این کار اشاره کرد و گفت که کشورش به هیچ وجه به ایجاد موج جدید پناهندگان تمایلی ندارد.

او همچنین گفت که اردوغان در دیدار اخیر خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از او خواسته است تا جلوی حملات ارتش سوریه در ادلب را بگیرد.

ترکیه و روسیه در ۲۲ دی ماه بر سر آتش‌بس در ادلب به توافق رسیدند اما به گفته دولت سوریه تروریست‌ها با حمله به مقر نیروهای دولتی و ممانعت از خروج غیرنظامیان آتش‌بس را زیر پا گذاشته‌اند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک سوریه اشغالگری است و آنکارا باید فورا به این حضور پایان دهد.

انتهای پیام/ق

نظر شما