شناسهٔ خبر: 37750506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرمانداراصفهان خبرداد؛

صلاحیت ۹۵ کاندیدا در اصفهان احراز شد

فرماندار اصفهان با اشاره به نام نویسی ۴۷۵ داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان، گفت: از این تعداد، پس از انصراف، عدم احراز و رد صلاحیت داوطلبان، صلاحیت ۹۵ داوطلب تاکنون تأیید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، حسین سیستانی در نشست مشترک مسؤولان ستادهای ۱۹ گانه شهر اصفهان و بخش مرکزی و هیأت اجرایی شهرستان، اظهار کرد: اعضای هیأت اجرایی انتخابات، ازجمله منتخبین مردم هستند، که در انجام امور مربوطه و وظایف محوله همکاری و همراهی متعهدانه و دلسوزانه‌ای داشته‌اند و وجود آنان به روند توأم با سلامت و صلابت انتخابات کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: از بدو انقلاب تاکنون، روند برگزاری انتخابات، یک روند تکاملی بوده و امروزه شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت همه اقشار و آحاد مردم مهیاست که این مهم، نتیجه اجرای خوب و اقدامات سازنده همه دست اندرکاران انتخابات تلقی می‌شود.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه حوزه انتخابیه اصفهان دارای ۹۰۴ شعبه اخذ رأی است، اظهار کرد: از این تعداد شعبه اخذ رأی، ۷۸۹ شعبه در کلانشهر اصفهان و بخش مرکزی، ۱۱۱ شعبه در ۵ بخش دیگر شهرستان و چهار شعبه اخذ رأی نیز متعلق به اقلیت‌های دینی (ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان) است.

سیستانی با اشاره به نام نویسی ۴۷۵ داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان، عنوان کرد: از این تعداد، پس از انصراف، عدم احراز و رد صلاحیت داوطلبان، صلاحیت ۹۵ داوطلب تاکنون تأیید شده که لیست نهایی داوطلبانی که می‌توانند در عرصه انتخابات شرکت و به رقابت بپردازند تا چند روز آینده، در زمان قانونی مقرر مشخص و اعلام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مجریان انتخابات باید هشت اصل مهم را در برگزاری انتخابات، سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: قانونگرایی و حرکت بر مدار قانون، برنامه ریزی، توجه به مدیریت دانش انتخابات، مستندسازی، سلامت انتخابات، عدالت و شفافیت انتخابات و همچنین مشارکت حداکثری در انتخابات، ازجمله اصول مهمی است که مجریان و دست اندرکاران انتخابات باید مورد توجه قرار دهند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما