شناسهٔ خبر: 37750446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

ظرفیت های آکادمیک فارس برای تولید پژوهش های حمل و نقل باید مورد توجه قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: یکی از مهم ترین ظرفیت های استان فارس به دلیل وجود دانشگاه های مادر ، توانمندی های پژوهشی و آکادمیک این استان است که باید در زمینه تولید پژوهش های جدید در حوزه حمل و نقل مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، دکتر محمود رضایی در نهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان و سومین جلسه شورای هماهنگی راهبردی تصادفات که با حضور سردار هادیان فر فرمانده کل راهور کشور و به ریاست استاندار فارس برگزار شد با بیان این که همواره بر مدیریت در زمینه کاهش تصادفات در سطح استان تاکید شده است، اظهارداشت: سیاست هایی همچون نوسازی ناوگان خودرویی پلیس استان، بکارگیری تجهیزات هوشمند، اختصاص اعتبارات برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و کمک به تغییر سوخت خودروها، نگاه جدید در بهره گیری از فناوری های مدرن برای کنترل تصادفات جاده ای، افزایش تعداد پلیس راه ها، افزایش پرسنل پلیس راه و افزایش تعداد گشت های پلیس می تواند به کنترل و کاهش تصادفات کمک کند.
وی تاکید کرد: در سطح استان فارس در زمینه تقویت خودروی مورد نیاز پلیس ، تقویت گشت ها و تهیه و نصب دوربین در حد توان استان تلاش هایی صورت گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: برخی محورهای مواصلاتی استان تبدیل به مسیرهای 4خطه شده است و برخی پروژه های در دست ساخت فارس نیز امسال و یا سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
دکتر رضایی با بیان این که استان فارس با تلاش همه عوامل دست اندرکار شاهد کاهش 45 درصدی تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرها ، درصدی تلفات روستایی بوده است ، گفت: این در شرایطی است که فارس در زمینه طول راه ها ، بزرگ راه ها ، راه های اصلی و فرعی رتبه اول ، در حوزه راه های روستایی رتبه دوم ، در حوزه تعداد پل ها رتبه ششم ، در زمینه راهدارخانه ها و پایانه های مسافربری رتبه اول و در در حوزه مراکز معاینه فنی و تجهیزات راهداری دارای شرایط مناسبی است.
وی تصریح کرد بر اساس احکام قانونی موظف هستیم سالانه 10درصد کاهش تلفات جانی و 10 درصد کاهش نقاط پرتصادف را داشته باشیم، افزود: بر همین اساس در استان فارس در تصادفات برون شهری 41.3 درصد و در تصادفات روستایی 100 درصد کاهش داشته ایم که مجموعا کاهش 50 درصدی تصادفات را شاهد بوده ایم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما