شناسهٔ خبر: 37750429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار فارس:

استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد اقدام راهبردی در کنترل تصادفات است

استاندار فارس گفت: علاوه بر اینکه از تکنولوژی جدید برای کنترل تردد استفاده میکنیم باید ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و تشکل هایی که اعضا آنها در کنار جاده ها هستند و یا به عنوان راننده فعالیت می کنند به عنوان راهبردی اساسی در کاهش تصادفات مورد توجه قرار دهیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس دکتر عنایت الله رحیمی در نهمین جلسه شورای ترافیک و سومین جلسه شورای هماهنگی راهبردی تصادفات که با حضور سردار هادیانفر فرمانده کل پلیس راهور کشور برگزار شد، ضمن اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در زمینه تصادفات از کاهش دو تا سه برابری آمار جان باختگان تصادفات در سال 98 خبر داد و تاکید کرد: اما به اعتقاد من حتی یک کشته و مصدوم نیز نباید وجود داشته باشد.
 وی با اشاره به اینکه عوامل انسانی، عوامل جاده ای و خودرویی در تصادفات نقش دارد تاثیر عامل انسانی را بیش از سایر موارد دانست و افزود: بی تردید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سبب کاهش این عامل و به تبع آن کاهش میزان تصادفات خواهد شد هر چند این به معنای بی توجهی به دو عامل دیگر است.
 دکتر رحیمی همچنین به اقداماتی همچون توسعه و ارتقا جاده ها اشاره کرد که در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است و در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون همه نقاط استان کارگاه های راه سازی فعال است و راه های فرعی به راه های اصلی، راه های اصلی به بزرگ راه ها و بزرگ راه ها به آزاد راه ارتقا می  یابند.
وی همچنین جداسازی استاندارد مسیرهای رفت و برگشت جاده ای، اصلاح نقاط حادثه خیز ، گسترس فعالیت های محسوس و نا محسوس پلیس از دیگر مواردی است که در استان انجام شده است.
 نماینده عالی دولت در استان فارس نیاز به نیروی انسانی و همچنین بازسازی و یا ساخت و ساز ساختمان پلیس راه ها و همچنین تامین تجهیزات و امکانات از مواردی است که باید در سطوح ملی پیگیری شده و در دستور کار قرار گیرد.
 دکتر رحیمی بیان کرد: علاوه بر اینکه از تکنولوژی جدید برای کنترل تردد استفاده میکنیم باید ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و تشکل هایی که اعضا آنها در کنار جاده ها هستند و یا به عنوان راننده فعالیت می کنند به عنوان راهبردی اساسی در کاهش تصادفات مورد توجه قرار دهیم.
وی گسترش فرهنگ سازی را موثر دانست و افزود: مدارس نقطه مناسب و اثر گذاری است و رسانه ها ظرفیت مناسبی برای اطلاع رسانی و آموزش هستند.
استاندار فارس تصریح کرد باید به سمت و سویی برویم که حداقل حوادث داشته باشیم و هزینه های پیدا و پنهان تلفات و مجروحین را کاهش دهیم.
وی به اثر گذاری کنترل ترافیکی در 30 کیلومتری ورودی شهر ها در کاهش تصادفات نیز اشاره کرد و افزود:  این اقدام نوروز سال گذشته در 5 شهر استان انجام شد که نتایج مثبتی در پی داشت.  وی همچنین گفت: در نوروز آینده تعداد این شهرها به 10 شهر افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما