شناسهٔ خبر: 37750104 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

سیاه‌ترین روز ورزشکاران و تیم‌های بزرگ جهان

خبرگزاری ایسنا

ورزشکاران و تیم‌های بزرگ جهان شکست‌های تلخی را تجربه کردند تا سیاه‌ترین روز دوران ورزشی خود را سپری کنند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از مارکا، ستاره‌ای در جهان ورزش نیست که شکست تلخی را در دوران حرفه‌ای خود تجربه نکرده باشد. آخرینش به جیمز هاردن تعلق داشت که از ۱۷ پرتاب سه امتیازی‌اش برای هیوستون راکتس تنها یک توپش وارد سبد شد. رئال مادرید، بارسلونا، رافائل نادال، راجر فدرر، یوسین بولت و... چنین شکست‌هایی داشتند. چه کسی یک روز بد نداشته است؟

سیاه‌ترین روز ورزشکاران و تیم‌های بزرگ جهان

نادال

تنیسور جوان ۱۹ ساله جهنم خود را در بوینس آیرس تجربه کرد. او در مرحله یک چهارم نهایی در انتظار گاستون گائودیو بود. نتیجه پایانی ۶ بر صفر، ۶ بر صفر و ۶ بر یک به نفع تنیسور آرژانتینی شد (در مجموع ۳ بر صفر). سال‌ها بعد نادال درباره آن روز صحبت کرد. تنیسور اسپانیایی گفت: پس از آن شکست موفقیت‌های من در جهان تنیس آغاز شد. به همین خاطر آن تورنمنت برایم فراموش نشدنی شد.

نادال در همان سال توانست نخستین گرند اسلم خود را فتح کند و قهرمان رولان گاروس شود.

فدرر

دو روز تلخ در دوران ورزشی تنیسور سوییسی وجود دارد که باید پاک شوند. هر دو در زمین خاک رس اتفاق افتاد. نخستین بار برابر داوید نعلبندیان بود که گربه سیاه فدرر در اولین سال‌های دوران حرفه‌ای‌اش محسوب می‌شد. ستاره آرژانتینی در مونته کارلو پیروزی ۶ بر یک و ۶ بر ۲ را به دست آورد.

فینال رولان گاروس ۲۰۰۸ برابر نادال یکی از تلخ‌ترین روزهای تنیسور سوییسی بود. بهترین نادال توانست پیروزی تاریخی را برابر فدرر با نتیجه ۶ بر یک، ۶ بر ۳ و ۶ بر صفر (در مجموع ۳ بر صفر) به دست آورد.

مایک تایسون

بوکسور آمریکایی در میان حریفانش وحشت را ایجاد می‌کرد. با این حال برابر رقیب گمنامش به نام باستر داگلاس در فوریه ۱۹۹۰ سرنگون شد و یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ این رشته رقم خورد. او در ۳۷ رقابت آخر خود شکست نخورده بود. تایسون پس از این که مغلوب شد، گفت: چهار ضربه سنگین به من زد. دیگر نمی‌توانستم بلند شوم.

برزیل ۱-۷ آلمان

جهان فوتبال تحقیری که در هشتم جولای ۲۰۱۴ رقم خورد را تا آن زمان به خود ندیده بود. آلمانی‌ها دست به کشتار برزیل میزبان (از شانس‌های قهرمانی جام جهانی) زدند و همه را وحشت زده کردند. شکست ۷ بر یک از تحقیر ماراکاناسو ۱۹۵۰ هم عبور کرد. ژرمن‌های تا بن دندان مسلح، وارد زمین شدند و در ۳۰ دقیقه سلسائو را پنج تایی کردند. جشنواره گل آلمان در نیمه دوم در میان اشک‌های مردم برزیل تکمیل شد.

یوسین بولت

دونده جامائیکایی هنوز به دوران اوج خود نرسیده بود اما همیشه در میان سه ورزشکار برتر در رقابت‌ها قرار می‌گرفت. او در ۲۰ سالگی خود را مطرح کرده بود و توانسته بود دوندگان آمریکایی را در مسابقه‌های مختلف شکست دهد. با این حال در گرند پری لندن مغلوب سه آمریکایی شد. تایسون گای، خاویر کارتر و والاس اسپیرمون توانستند بولت را کنار بزنند.

مایکل فلپس

شناگر آمریکایی که در المپیک لندن می‌خواست از مدال طلای خود دفاع کند از کسب عنوان ناکام ماند. فلپس برای نخستین بار در هشت سال اخیر شکست را در المپیک تجربه می‌کرد. او در جایگاه چهارم قرار گرفت و نتوانست روی سکو برود. از ۲۰۰۰ سیدنی برای نخستین بار بود که نمی‌توانست مدال به دست آورد.

مایکل جردن

بسکتبالیست آمریکایی در سومین دوران حضورش در NBA بدترین شکست خود را تجربه کرد. او پیراهن واشنگتون ویزارد را بر تن می‌کرد که ۱۱۷ بر ۶۷ مغلوب بروکلین نتس شد. جوردن تنها ۱۰ امتیاز به دست آورد و از هم‌تیمی‌هایش به شدت عصبانی شد. او گفت: خجالت آور است که یک بازیکن ۴۰ ساله انگیزه بیشتری از بازیکن ۲۰ ساله دارد.

بدترین روز رئال مادرید و بارسلونا

دو غول بزرگ اسپانیا شکست‌های تلخی داشتند که باید فراموش کنند. رئال مادرید در سال ۱۹۳۰ با نتیجه ۸ بر یک اسپانیول شد. تنها یک سال بعد بارسا بدترین باخت تاریخ خود را تجربه کرد و ۱۲ بر یک مغلوب اتلتیک بیلبائو شد.

سقوط بزرگان

هیچ‌کس نمی‌تواند از روز بد فرار کند. تیم‌های قدرتمند اروپایی نیز از آن رنج بردند و یک شکست سنگین را تجربه کردند. بدترین شکست تاریخ لیگ برتر انگلیس به نام منچسترسیتی ثبت شده است. این تیم در سال ۱۹۵۷ برابر وست بریمویچ ۹ بر ۲ مغلوب شد.

دو تیم بزرگ آلمانی نیز روزهای سیاهی در تاریخ بوندسلیگا داشتند. دورتموند در سال ۱۹۷۴ با نتیجه ۱۲ بر صفر مغلوب مونشن گلادباخ شد. بایرن مونیخ هم شکست ۷ بر صفر را برابر شالکه تجربه کرد.

سرگی بوبکا

اگر بخواهیم از سیاه‌ترین شکست صحبت کنیم باید از سرگی بوبکا نام ببریم. بهترین پرنده تاریخ دوومیدانی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا حاضر شد. او به عنوان شانس نخست پرش با نیزه محسوب می‌شد اما در دور نخست به دلیل سه خطای پیاپی از رقابت‌ها کنار رفت.

نظر شما