شناسهٔ خبر: 37750100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فضای مجازی، عرصه دعوت به مشارکت انتخابات باشد

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه سقز با تاکید بر اینکه داوطلبان از فضای مجازی برای تخریب همدیگر استفاده نکنند، گفت: آنان باید این فضا را برای دعوت مردم در انتخابات بکار بگیرند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل رستم‌پور روز سه‌شنبه در جلسه با نمایندگان فضای مجازی داوطلبان مجلس شورای اسلامی حوزه سقز و بانه اظهار داشت: ما بعنوان مجریان انتخابات حضور حداکثری، امانتداری از آرا و دفاع از حق مردم را مهمترین مساله در پروسه انتخابات می‌دانیم و بر انتخابات سالم و بدون خدشه تاکید داریم.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان در راستای قوانین انتخابات فعالیت کنند، افزود: داوطلبان از تخریب همدیگر در فضای مجازی خودداری کنند و با رعایت شان و منزلت هم در فضای سالم و برادرانه به رقابت بپردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه سقز گفت: ۲۲۰ شعبه، آرای سقزی‌ها را در انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه سال جاری جمع آوری می‌کنند که از این تعداد ۹۵ شعبه ثابت شهری و مابقی نیز در روستاها مستقر می‌شود.

نماینده هیات نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی سقز هم با بیان اینکه مهمترین مساله کشور، انتخابات است، اضافه کرد: انتخابات آبروی نظام است و باید هیات های چندگانه، داوطلبان و هواداران در راستای برگزاری انتخابات سالم، قانون را فصل الخطاب قرار دهند.

محمد وارعی گفت: تبلیغات کاندیداها باید در قالب ماده‌های ۵۶ تا ۶۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد و داوطلب‌ها به جای تخریب همدیگر ویژگی‌های شخصیتی و برنامه های خود را برای مردم تشریح کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر تبلیغات داوطلبان به سمت تخریب باشد فضای انتخابات مسموم خواهد شد، تاکید کرد: مدیران گروه‌های تلگرامی داوطلبان از خبرهای جعلی و نادرست راجع به همدیگر پرهیز کنند و اخبار و مطالب موثق را منتشر کنند.

مدیران تلگرامی داوطلبان مجلس شورای اسلامی هم بر اخلاق انتخابات، پرهیز از تخریب و توهین به همدیگر، سازوکاری برای کنترل فضای مجازی از سوی فرمانداری ویژه سقز و ایجاد آرامش در فضای مجازی تاکید کردند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما