شناسهٔ خبر: 37749680 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی

حضور دانش آموزان انجمن اسلامی در عرصه فرهنگ

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی گفت: ما از ابتدای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی شاهد حضور دانش آموزان انجمن‌های اسلامی بوده ایم.

صاحب‌خبر -

علی جانباز در حاشیه همایش بزرگ نسل آفتاب که با حضور پیشکسوتان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این همایش به مناسبت چهل سال تاسیس انجمن اسلامی و با حضور مسئولان سابق انجمن‌های اسلامی دانش آموزی برگزار شده است.
وی با بیان این که انجمن اسلامی تنها مجموعه دانش آموزی است که نماینده مستقیم رهبری در آن نقش آفرینی می‌کند گفت: ما از ابتدای انقلاب در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی شاهد حضور دانش آموزان انجمن‌های اسلامی بودیم.
جانباز با بیان اینکه این انجمن‌ها در حوزه مختلف فرهنگی از همان ابتدای انقلاب با حضور و مبارزه با گروهک‌ها و با تشکیل فعالیت‌های تشکیلاتی فعالیت چشمگیری داشتند، گفت: مقام معظم رهبری در طول ادوار مختلف دانش آموزان انجمن‌های اسلامی را به افسران جنگ نرم معرفی کرده اند، زیرا این دانش آموزان بدون محدودیت‌های سنی می‌توانند با تلاش خود اتفاقات خوبی رقم بزنند.
وی همچنین افزود:​ نگاه مسئولان و دست اندرکاران به دانش آموزان باید اصلاح شود و حمایت از این قشر شکل گیرد.
در ادامه امیر خوراکیان معاون فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی نیز در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: سرمایه بزرگی در مجموعه‌های اسلامی دانش آموزی وجود دارد و این ارزشمند است.
وی با بیان اینکه هم اکنون کشور در شرایطی بسر می‌برد که نیازمند این سرمایه‌های انسانی برای حرکت‌های تشکیلاتی است، افزود: این جوانان به حمایت همه جانبه نیاز دارند و حتما باید ارتباطات قوی و شفاف و حمایت مسئولان به این نسل شکل گیرد.
حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های دانش آموزی هم گفت: پس از ۴۰ سال از فعالیت انجمن‌های اسلامی در کشور امروز شاهد توانمندی قشر دانش آموزی هستیم و مروری بر تجربیات موفق نشان می‌دهد که دانش آموزان می‌توانند پشتوانه ابتکارات و تجربیات خوبی باشند.
وی با بیان اینکه بخشی از حمایت از فعالیت‌های دانش آموزان انجمن‌های اسلامی ناظر بر ابتکار و خلاقیت مسئولان است، افزود: دانش آموزان
می‌توانند فعالیت‌های بزرگی را به منظور فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه انجام دهند.
تاریخی با بیان اینکه هرچند هنوز برخی از لایه‌های مدیریتی کشور نگاهش به دانش آموز فقط به عنوان یک تحصیلگر است، گفت: ما شاهد هستیم که قبل و بعد از انقلاب، این دانش آموزان توانمندی بالای خود را نشان دادند و حتی دانش آموزان انجمن‌های اسلامی هم اکنون مسئولیت‌های بسیار جدی در راس نظام را برعهده گرفتند بنابراین باید نگاه مسئولان و دست اندرکاران به دانش آموزان اصلاح شود و حمایت‌ها شکل گیرد.

نظر شما