شناسهٔ خبر: 37749619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تشکیلات خودگردان فلسطین:

در حال مقابله با ۴ جنگ اسرائیلی به صورت همزمان هستیم

نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان ضمن اعلام آنکه کرانه باختری منطقه‌ای واحد و غیر قابل تفکیک است، تصریح کرد، رژیم صهیونیستی به صورت همزمان چهار جنگ علیه فلسطین به راه انداخته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، دولت در زمینه محو خطوط ساختگی ترسیم شده در کرانه باختری معروف به «الف، ب. و ج» کار می‌کند و کرانه باختری را منطقه‌ای واحد و غیر قابل تفکیک می‌داند.

اشتیه در گفت‌وگویی با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به بزرگترین عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها در «وادی الحمص» در شرق قدس اشاره کرد و گفت، این نقض آشکار تمام توافقنامه‌ها توسط اسرائیل نشان داد که این رژیم در تلاش است تمام کرانه باختری را مانند مناطق ج. نشان دهد، این در حالی است که برای دولت فلسطین تمام کرانه باختری مانند منطقه الف. است.

تقسیم کرانه باختری رود اردن به سه منطقه «الف، ب. و ج» در پیمان اسلو، در سال ۱۹۹۳ انجام شد؛ منطقه الف. از نظر اداری و امنیتی توسط تشکیلات خودگردان، منطقه ب. از نظر اداری توسط تشکیلات خودگردان و از نظر امنیتی توسط رژیم صهیونیستی و منطقه ج. از نظر امنیتی و اداری توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شود.

منطقه «الف» ۱۳ درصد از مساحت کرانه باختری، منطقه «ب» ۱۸ درصد مساحت آن و منطقه «ج» ۶۰ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد، هیچ چیزی در توافقنامه‌ها وجود ندارد که جلوی اجرای طرح‌های توسعه‌ای در مناطق ج. را بگیرد، اما رژیم صهیونیستی جلوی برخی از آن‌ها را می‌گیرد مثلا حدود یک ماه پیش خطوط آبرسانی به منطقه «مسافر یطا» در الخلیل را از بین برد.

اشتیه گفت، از زمانی که روی کار آمده راهبردی واضح برای خارج شدن از تبعیت رژیم اشغالگر اسرائیلی داشته و برای تقویت اقتصاد فلسطین کوشیده است، در همین زمینه تشکیلات خودگردان قراردادی با عراق برای فروش ارزان سوخت بسته است.

وی تصریح کرد: تشکیلات خودگردان به صورت همزمان در مقابل چهار جنگ اسرائیل قرار داد؛ جنگ جغرافیایی از طریق توسعه شهرک‌سازی، جنگ دموگرافی (جمعیتی) از خلال تخریب منازل فلسطینی‌ها در مناطق قدس و ج. برای مجبور کردن آن‌ها به ترک این مناطق، جنگ مالی با مصادره اموال فلسطینی‌ها در شرایط مختلف و جنگ علیه تاریخ، اماکن اسلامی و مسیحی مانند مسجدالاقصی، قبر یوسف و مسجد ابراهیمی.

اشتیه در پایان گفت، همه این جنگ‌ها همزمان با تلاش‌ها برای افزایش فقر و بیکار در فلسطین و جدا کردن غزه از کرانه باختری صورت می‌گیرد بویژه آنکه حمایت‌ها کم شده و ضربات دیپلماتیکی مانند انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و بستن مقر «ساف» در واشنکتن نیز وارد شده است.

نظر شما