شناسهٔ خبر: 37749526 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واشنگتن و سئول برای جلب رضایت پیونگ‌یانگ، رزمایش‌های نظامی را محدود می‌کنند

یک مقام ارشد وزارت دفاع کره جنوبی خبر داد، به منظور تقویت فرصت‌های دیپلماتیک در قبال کره شمالی، سئول و واشنگتن درصدد محدود کردن رزمایش نظامی مشترک‌شان در بهار سال آینده هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های کره جنوبی امروز سه شنبه از تدارک این کشور و آمریکا برای محدود کردن رزمایش آتی مشترکشان خبر داده‌اند؛ اقدامی که به گفته تحلیلگران و رسانه‌ها، هدف از آن جلب رضایت کره شمالی و تقویت تلاش‌های دیپلماتیک برای خلع سلاح اتمی این کشور است.

به نوشته اسپوتنیک، رسانه‌های کره جنوبی از قبیل «یونهاپ» به نقل از «یک مقام ارشد وزارت دفاع کره جنوبی» خبر دادند، واشنگتن و سئول در نظر دارند که به منظور تقویت تلاش‌های دیپلماتیک با پیونگ یانگ در زمینه خلع  سلاح اتمی این کشور در نظر دارند، رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را که برای فصل بهار پیش‌بینی شده بودند، محدود کنند.

این مقام ارشد کره جنوبی که نامش فاش نشده است، تصریح کرد: «در صورتی که تلاش‌های دیپلماتیک در جریان باشند، ما (رزمایش‌های نظامی مشترک سئول و واشنگتن) را در محدوده‌ای که بین کره جنوبی و ایالات متحده مورد توافق قرار گیرد، انجام خواهیم داد».

انتشار خبر تدارک آمریکا و کره جنوبی برای محدود کردن رزمایش نظامی مشترکشان در شبه جزیره کره در حالی صورت می‌گیرد که کره شمالی بارها در رد این رزمایش‌ها اعلام کرده بود، آمریکا و کره جنوبی به بهانه رزمایش، در حال انجام تمرین تجاوز و حمله به کره شمالی هستند.

آمریکا و کره جنوبی بهار سال گذشته میلادی هم موافقت کردند که به جای برگزاری رزمایش مقرر خود، به تمرین‌های شبیه سازی شده رایانه‌ای بسنده کرده بودند.

گمانه‌زنی‌ها درباره محدود شدن رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی با هدف مجاب کردن کره شمالی در حالی صورت گرفته که به رغم سه دیدار سران دو کشور در سنگاپور (۲۲ خرداد ۱۳۹۷)، ویتنام (۹ اسفند ۱۳۹۷) و منطقه غیرنظامی دو کره (۹ تیر ۱۳۹۸) اختلافات درباره مسائلی از قبیل خلع سلاح اتمی کره شمالی و تحریم‌های آمریکا ادامه دارد.

گفت‌وگوهای بین کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در هانوی ویتنام به بن‌بست برخورده است. پیونگ‌یانگ خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته‌ای شد اما واشنگتن رفع تحریم‌ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای منوط کرده است.

انتهای پیام/م

نظر شما