شناسهٔ خبر: 37749146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ظریف و بن علوی آخرین تحولات منطقه‌ را بررسی کردند

وزرای خارجه ایران و عمان در راستای رایزنی‌های مستمر سیاسی دو کشور امروز نیز در تهران ضمن گفتگو درباره مناسبات دوجانبه، آخرین تحولات منطقه‌ را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان که برای دیداری کوتاه و در چارچوب رایزنی‌های مستمر سیاسی دو کشور به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این سفر که دومین سفر بن علوی ظرف دو هفته اخیر به جمهوری اسلامی ایران است، وزرای خارجه ایران و عمان ضمن تاکید بر روابط برادرانه، ممتاز و راهبردی دو کشور درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

 

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته از سفر یک مقام منطقه به تهران خبر داد ولی جزییاتی ارائه نکرد و گفت که در صورتی قطعی شود اطلاع رسانی خواهد شد و امروز هم این سفر را در راستای رایزنی‌های مستمر بین ایران و عمان برشمرد.

 

 

سفر بن علوی به تهران در حالی صورت گرفته است که در سه هفته اخیر پس از ترور شهید سپهبد سلیمانی نیز تهران میزبان مقامات دیگری از منطقه بوده است، وزیر خارجه و امیر قطر و همچنین نخست وزیر سوریه از جمله مقامات منطقه بودند که در این مدت به ایران سفر کردند.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز یکشنبه شب در رأس هیأتی به تهران آمد و با ظریف دیدار و گفتگو کرد.

 

 

به گزارش فارس، وزیر خارجه عمان ۱۷ دی ماه برای شرکت در نشست مجمع گفتگوی تهران به ایران آمد و ضمن شرکت در این نشست با همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

ظریف  ۱۱ آذر ماه میزبان همتای عمانی خود در تهران بود و یوسف بن علوی در سفر ۲ روزه‌ای که به تهران داشت ضمن دیدار با ظریف، با حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به گفتگو نشست.

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان ۳۰ اردیبهشت ماه به منظور انجام سفری چند ساعته به تهران آمد و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد و پنجم مرداد ماه نیز برای دومین بار به تهران سفر و با ظریف دیدار کرد.

وزرای خارجه ایران و عمان شهریور سال جاری نیز در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم دیدار کرده بودند.

وزیر خارجه ایران دوم دی ماه نیز سفری دو روزه به مسقط داشت. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز ۲۲ دی ماه برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان پیشین عمان و تبریک به «هیثم بن طارق» سلطان جدید سفری چند ساعته به مسقط داشت و روز جمعه ۲۷ دی ماه در مسیر بازگشت از هند و در توقفی کوتاه در مسقط و دیدار و گفتگو با همتای کانادایی با یوسف بن علوی هم دیدار و با بدرقه او تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

انتهای پیام/

نظر شما