شناسهٔ خبر: 37748781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر خارجه ونزوئلا: پامپئو با دست نشانده‌اش کاری از پیش نمی‌برد/اقدام خائنانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی

وزیر خارجه ونزوئلا در تهران اعلام کرد که پامپئو وزیر خارجه آمریکا نمی‌تواند با دست نشانده‌اش در ونزوئلا، کاری از پیش ببرد و ترور سردار سلیمانی را اقدام خائنانه آمریکا خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری در محل سفارت این کشور در تهران طی اظهاراتی عنوان کرد: در پی مسائل پیش آمده در ونزوئلا ما، چین و ایران با همدیگر ارتباط برقرار کرده و درباره مسائل داخلی ونزوئلا جلساتی داشتیم.

 

 

وی همچنین گفت که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نمی‌تواند با دست نشانده خودش در ونزوئلا (خوان گوایدو) کاری از پیش ببرد.

وزیر خارجه ونزئلا در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: ما همکاری‌های اقتصادی و دارویی را با شرکای خود تقویت بخشیده‌ایم.

آرئاسا همچنین گفت: کشورهایی که در راستای استقلال خود دست به دفاع می‌زنند، مانند ایران، سوریه و کوبا که ضد امپریالیستی هستند، همواره با هجمه آمریکا مواجهند، ولی باید مقاومت کرد.

وی فرهنگ ایران را بسیار غنی خواند و افزود: ایران با استفاده از نیروی نظامی قدرتمند خود جایگاه خوبی به دست آورده است.

*آمریکا عامل بی ثباتی/ اقدام خائنانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی

وزیر خارجه ونزوئلا در پاسخ به سؤالی درباره حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در پی ترور شهید سپهبد سلیمانی، به نشست اخیر پامپئو و گوایدو تحت عنوان نشست ضد تروریستی اشاره کرد و گفت: آمریکا عامل بی ثباتی است.

این دیپلمات ونزوئلایی به اقدامات سردار سلیمانی در مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی اقداماتی در راستای مبارزه با داعش انجام داد که از آن تشکر می‌کنیم.

آرئاسا خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در اقدامی خائنانه ایشان را ترور کرد.

وی با بیان اینکه ایران باید از حاکمیت خود و صلح بین‌المللی دفاع کند، اظهار داشت: ایران این حق را دارد. اگر ایران پس از ترور سردار سلیمانی از خود موضع ضعف نشان می‌داد دریچه‌ای برای اقدامات منفی بیشتر آمریکا ایجاد می‌شد. ولی شاهد بودید که ترامپ در سخنرانی بعد از پاسخ موشکی ایران، چگونه صحبت کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا بیان کرد: در این میان برخی رسانه‌ها مروج تروریسم هستند و کسانی که با تروریسم مبارزه می‌کنند را به گونه دیگری جلوه می‌دهند. امیدواریم رسانه‌ها واقعیت‌ها را منعکس کنند.

انتهای پیام/

نظر شما